JK kabineto ministrui Michaelas Gove'as, atsakingas už pasirengimą „Brexitui“, laiške logistikos įmonėms pavadino minėtą prognozę blogiausiu scenarijumi, ir pažadėjo trečiadienį pateikti Parlamentui daugiau informacijos.
Vyriausybės laiške sakoma, kad 30–50 proc. sunkvežimių, norinčių kirsti Lamanšą, gali būti nepasirengę naujoms procedūroms ir reglamentams, kurie įsigalios sausio 1 dieną.
„Tai gali sukelti lemti 7 000 vilkikų eilių Kente susidarymą ir su tuo susijusį maksimalų vėlavimą iki dviejų dienų“, – sakoma dokumente.
Vėlavimai gali trukti mažiausiai tris mėnesius, kol įmonės pripras prie naujų sistemų ir reikalavimų, teigiama M.Gove'o laiške.
Pervežimo ir logistikos bendrovės kaltina vyriausybę, kad ji tinkamai nepasirengė pokyčiams, kurių laukiama vos po per kiek daugiau nei trijų mėnesių. Vyriausybės „Smart Freight“ sistema, sukurta siekiant sumažinti krovinių vėlavimo riziką, sausio mėnesį vis dar bus bandoma, o pasirengiamieji darbai, įskaitant 50 000 naujų muitinės darbuotojų įdarbinimą ir apmokymą, dar toli gražu nėra baigti.
„Mes ne kartą perspėjome vyriausybę, kad uostuose vyks vėlavimai, tačiau jie tiesiog neklauso pramonės ir nesiūlo sprendimų“, – pareiškė Kelių transporto asociacijos vadovas Richardas Burnettas.
JK pasitraukė iš ES politinių institucijų sausio 31 dieną tačiau iki šių metų pabaigos galioja bemuitis pereinamasis laikotarpis, derybininkams mėginant apibrėžti būsimus prekybos santykius.
Net jei pavyks pasiekti susitarimą, Didžioji Britanija paliks bloko bendrąją rinką ir muitų sąjungą, o tai reiškia naujus patikrinimus ir prekybos kliūtis. Visgi nepasiekus susitarimo, atsiras daug didesnių trikdžių, kai JK ir ES turės įvesti muitus viena kitos prekėms.