JK planuoja per ateinančius du dešimtmečius palaipsniui atsisakyti dyzelinių traukinių

Didžioji Britanija – neseniai įvykusio Jungtinių Tautų klimato derybų aukščiausiojo lygio COP26 šeimininkė – planuoja per ateinančius du dešimtmečius palaipsniui atsisakyti dyzelinių traukinių, pranešė pramonės institucijos ir stebėtojai.
Geležinkelis
Geležinkelis / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Remiantis naujausiais vyriausybės duomenimis, apie 29 proc. JK traukinių parko vis dar yra varomi dyzelinu, o prekiniai traukiniai beveik visi varomi šia degalų rūšimi.

Ketvirtadienį vyriausybė pristatė planus pagal naująją geležinkelių strategiją elektrifikuoti papildomus 288 kilometrus geležinkelio.

Tai padėtų „pasiekti tikslą iki 2040 metų iš tinklo pašalinti visus tik dyzelinu varomus traukinius“, nurodė Susisiekimo departamentas.

Nors elektriniai traukiniai išmeta 60 proc. mažiau anglies dioksido nei dyzeliniai traukiniai, oficialiais duomenimis, šiuo metu tik 42 proc. JK geležinkelių tinklo yra elektrifikuota.

Šiuo atžvilgiu JK gerokai atsilieka nuo kaimynių Europoje, tokių kaip Nyderlandai, kur 76 proc. šalies tinklo yra elektrifikuota.

Dėl dabartinio elektros kainų šuolio kai kurios operatorės buvo priverstos grįžti prie dyzelinių lokomotyvų, praėjusį mėnesį pastebėjo prekybos organizacija „Rail Freight Group“ (RFG).

Nors RFG apgailestavo dėl grįžimo prie dyzelino, pasak organizacijos, tai yra laikina.

Pasak RFG generalinės direktorės Maggie Simpson, reikia „platesnio elektros laidų tinklo, kuris pagrįstų investicijas į naujesnius lokomotyvus“.

Didžiojoje Britanijoje šiuo metu 90 proc. geležinkeliais pervežamų krovinių gabenami naudojant lokomotyvus su dyzeliniais varikliais.

„Žinoma, ilgainiui turime pereiti prie dekarbonizuotos ekonomikos, todėl plačiau naudojama elektrinė trauka sudarys didžiulę tokio perėjimo dalį“, – naujienų agentūrai AFP teigė M.Simpson.

Praėjusį mėnesį JK buvo paleistas naujas visiškai elektrinis keleivinis traukinys, gabenantis keleivius tarp Londono ir Edinburgo.

Traukinių operatorės siekia pereiti prie hibridinių modelių taip pat, kaip ir automobilių gamintojos.

„Chiltern Railways“, teikianti keleivių vežimo paslaugas tarp Londono pietryčių Anglijoje ir šalies centrinės dalies, neseniai paskelbė apie investicijas į hibridinį baterijomis ir dyzelinu varomą traukinį, kuriamą įmonių „Porterbrook“ ir „Rolls-Royce“.

Didžioji Britanija ne tik elektrifikuoja savo geležinkelio bėgius, bet ir pradeda gaminti traukinius, galinčius važiuoti naudojant vandenilio energiją iš atsinaujinančių šaltinių.

Prancūzijos traukinių gamintoja „Alstom“ paskelbė apie planus pristatyti JK pirmuosius visiškai naujus vandenilinius traukinius, o ne modifikuotus riedmenis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų