Šalis planavo išduoti vizas 300 sunkvežimių vairuotojų. Virtinėje interviu, paskelbtų antradienį ryte, ministras pirmininkas Borisas Johnsonas teigė, kad gautos 127 paraiškos – beveik pusei siūlomų vizų, ir ginčijo ankstesnę naktį pasirodžiusį laikraščio „The Times“ pranešimą, kad tokių paraiškų yra tik 27.
Vis dėlto po kelių valandų vyriausybė patvirtino gavusi tik 27 paraiškas, bet neatsakė į klausimus dėl B.Johnsono pareiškimo, kad skaičius yra kone penkiskart didesnis.
„Tai pasaulinė problema, ir mes ištisus mėnesius glaudžiai bendradarbiaujame su šiuo sektoriumi, kad išsiaiškintume, kaip galime paskatinti [vairuotojų] pritraukimą“, – sakė atstovas.
Didžiojoje Britanijoje jau daugiau kaip dvi savaites stebimos eilės ir paniškas pirkimas degalinėse, ypač Londone ir Pietryčių Anglijoje. Tai prasidėjo dėl tiekimo problemų laikinai užsidarius labai nedidelei mažmenininkų grupei.
Pirkėjams užplūdus degalines, padidėjo pristatymo benzinvežiais problemos, taip pat sunkumai visame pervežimo sektoriuje, o po „Brexito“ taikoma imigracijos kontrolė, kaip teigiama, dar labiau padidino įsisenėjusį tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą.
Reaguodama vyriausybė pasitelkė dešimtis kariuomenės vairuotojų, kad jie padėtų artimiausiomis savaitėmis vežti degalus.
Be to, praėjusią savaitę vyriausybė paskelbė, kad skubiai bus išduota 300 pusmetį galiosiančių vizų benzinvežių vairuotojams, o bendrai ketina išduoti iki 10,5 tūkst. laikinų – 3–4 mėnesius galiosiančių – darbo vizų sunkvežimių vairuotojams ir paukštininkystės sektoriaus darbuotojams, siekdama išspręsti nuolatinio darbo jėgos trūkumo problemą.
„Vis dar atsilieka“
Degalus pardavinėjantys mažmenininkai pranešė, kad padėtis sostinėje ir aplinkinėse grafystėse antradienį gerėjo, ir nurodė, kad visiškai degalų nebuvo tik 15 proc. degalinių.
„Nors tuščių vietų reikšmingai sumažėjo, šie rajonai vis dar atsilieka pagal turimą prieinamą abiejų rūšių degalų [kiekį], palyginti su likusia JK dalimi“, – sakė Gordonas Balmeris iš degalų mažmenininkų asociacijos PRA.
„Nariai praneša, kad kariuomenės vairuotojai jau veža [degalus] komerciniais benzinvežiais, tačiau būtini tolesni veiksmai siekiant patenkinti neproporcingai paveiktų rajonų poreikius“, – pridūrė jis.
Nusivylimas kai kur virto pykčiu, tarp automobilininkų, norinčių prisipilti degalų – taip pat į kanistrus ir tuščius vandens butelius – net pasiveržė smurtas.
B.Johnsonas tvirtino, kad sunkvežimių vairuotojų trūkumas yra pasaulinė problema, nors pripažino „ypatingą problemą Jungtinėje Karalystėje“.
Didžiojoje Britanijoje stebimą stygių dar labiau padidino „Brexitas“, privertęs daugelį vairuotojų iš Rytų Europos grįžti namo įsigaliojus griežtesnėmis imigracijos taisyklėms.
Vairuotojų ir darbuotojų iš užsienio trūkumas sukėlė baimę dėl bendro prekių stygiaus šalyje, ypač artėjant Kalėdų laikotarpiui.
Visgi B.Johnsonas vėl atsisakė dar labiau palengvinti darbuotojų iš užsienio atvykimo į šalį taisykles, nors kelių sektorių, įskaitant mažmeninės prekybos ir svetingumo sektorius, vadovai teigia, kad jiems trūksta darbuotojų.
„Tiekimo grandinės problemą didžiąja dalimi lemia ekonomikos atsigavimas, ir... puikūs logistikos ekspertai mūsų prekybos centrų tinkluose, mūsų maisto perdirbimo pramonėje rimtai imsis šio reikalo“, – pareiškė B.Johnsonas.
„Visgi trūkumas yra pasaulinis, ir aš sakau, kad... negalime... grįžti prie seno nesėkmingo modelio, kai pagrindinis dėmesys skiriamas menkai apmokamam žemos kvalifikacijos darbui“, – pridūrė jis.