Vilnietis Juozas įsitikinęs, kad Vilniaus miesto savivaldybė žlugdo savo įmonę „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT). O tai daroma perkant ir permokant „milžiniškus pinigus“ už naudotus autobusus.
Perka 3–4 kartus brangiau?
„Mano duomenimis, už paskutinius raudonus triašius autobusus buvo sumokėta apie 100–120 tūkst. eurų už kiekvieną. Tačiau pasižiūrėjus skelbimus galima pamatyti, kad užsienyje šie autobusai kainuoja 3–4 kartus pigiau“, – tvirtino Juozas ir pateikė keleto skelbimų pavyzdžius, kur raudoni autobusai, pagaminti 2006 metais, išties kainuoja apie 28–33 tūkst. eurų.
Vilnietis piktinasi, kad priimamas sprendimas pirkti senus, bet brangius autobusus, esą jeigu maršrutus aptarnautų privačios bendrovės, taip niekada nenutiktų. „Nejaugi negalima buvo paskelbti europinio konkurso ir pirkti tiesiai iš užsienio tuos autobusus, nešvaistant vilniečių pinigų? Kartais net verkti norisi, kai matai, kokį šlamštą perka už kosminę kainą“, – nusivylimo neslėpė Juozas.
Tačiau Vilniaus savivaldybės atstovai su tokiais vilniečio žodžiais linkę nesutikti. Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ laikinasis vadovas Vaidotas Meškauskas, 15min paprašytas pakomentuoti Juozo pastabas, teigė, kad išties nelabai seniai buvo nuspręsta įsigyti 30 naudotų dyzelinių autobusų – po 15 triašių ir dviašių, kurie buvo eksploatuojami ne mažiau nei 10 metų.
„Viešojo transporto keleiviai jau nuo rugpjūčio pabaigos gali naudotis MAN firmos autobusais. Šie autobusai papildė UAB „Vilniaus viešasis transportas“ autobusų parką“, – sakė V.Meškauskas.
Lygina ne tokius pačius autobusus
Jo teigimu, sprendimas įsigyti šiuos autobusus priimtas dar gerokai iki to, kai į Vilniaus gatves išriedėjo naujieji autobusai (pirmi aštuoni važinėja sostinės gatvėmis nuo rugsėjo 6 d.). V.Meškauskas tvirtina, kad siekiant išsiaiškinti, kokių geriausių techninių specifikacijų transporto priemones už turimas lėšas galėtų įsigyti VVT, buvo atliktas rinkos tyrimas ir nustatyti esminiai techniniai reikalavimai būsimoms transporto priemonėms.
„Viešojo pirkimo konkurso metu geriausia pasiūlyta kaina už vieną dviejų ašių žemagrindį autobusą buvo 79,5 tūkst. 500 eurų be PVM, o už trijų ašių, prailgintą, žemagrindį autobusą – 105,35 tūkst. eurų be PVM“, – kainas pateikė V.Meškauskas.
Geriausia pasiūlyta kaina už dviejų ašių autobusą buvo 79,5 tūkst. eurų be PVM, o už trijų ašių autobusą – 105,35 tūkst. eurų be PVM, – sakė V.Meškauskas.
„Susisiekimo paslaugų“ direktorius nesutinka, kad galima lyginti autobusus, kurių pardavimo skelbimus nurodė vilnietis Juozas, su miesto įsigytais: „Autobusas, nurodytas skelbime, yra 2005-ųjų metų gamybos ir naudoja suskystintas naftos dujas (LPG) bei atitinka tik „Euro 3“ ekologinį standartą. VVT įsigyti autobusai yra 2008-ųjų metų laidos, atitinkantys „Euro 5“ emisijos standartą. Skelbime nurodytas autobusas yra 12-os metų amžiaus ir nuvažiavęs tik 550 tūkst. km. Tiek kilometrų autobusas turėtų nuvažiuoti per perpus trumpesnį laikotarpį. Įvertinus pateiktą ridą galima numanyti, kad šis autobusas nebuvo visapusiškai eksploatuojamas, greičiausiai dėl techninių nesklandumų.“
Anot V.Meškausko, autobusai su „Euro 5“ emisijos standartą atitinkančiais varikliais pagal visus oro taršos rodiklius atitinka suspaustas gamtines dujas naudojančius autobusus. O pats pirkimas esą vykdytas vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatyme numatytais reikalavimais, šių autobusų pirkimo sutartis ir pirkimus laimėjusių dalyvių pasiūlymus įmonė yra paskelbusi Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje.