Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kai kurie Lietuvos vežėjai jau stringa Baltarusijos muitinėje, tačiau oficialių įsakymų nėra

Kai kurie vežėjai, gabenantys krovinius lietuviškos registracijos vilkikais, jau susiduria su problemomis Baltarusijos muitinėje. Tačiau oficialios informacijos nėra, o „Linava“ pastebi, kad vilkikai iš Lietuvos tiesiog tikrinami dažniau.
Medininkų punktas
Medininkų punktas / VSAT nuotr.

Vežėjų įmonės „Jusema“ vilkikas trečiadienio vakarą įvažiavo į Baltarusijos teritoriją. Gėlių krovinys turėjo judėti toliau į Rusiją, kur yra užsakovas, tačiau Baltarusijos muitinėje jis užstrigo.

„Muitininkai tik užsiminė, kad vilkikų su lietuviškais registracijos numeriais kroviniai nebus išmuitinami. Net nepriima į terminalą. Ten dabar ir yra mūsų automobilis, kuriame yra gėlės“, – 15min pasakojo „Jusemos“ vadovas Dovydas Ketvirtis.

Jis pateikė ir trumpąją telefono žinutę, esą gautą iš Baltarusijos muitinės atstovų. Joje rašoma: „Mes nepriimame krovinių, kuriuos veža Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje registruotos kompanijos. Taip pat negalima naudoti šiose nurodytose šalyse registruotų pardavėjų, siuntėjų, ekspeditorių, pervežėjų, vairuotojų, transporto priemonių, produkcijos, jūrų uostų, bankų ir t.t.“.

Jau anksčiau buvo pasklidę gandų, kad baltarusiai nepraleis vilkikų su lietuviškais numeriais, tačiau informacija oficialiai nebuvo patvirtina, o „Linava“ teigia, kad kroviniai ir toliau juda.

„Jusemos“ vadovas sako jau radęs vilkiką su rusiškais numeriais, į kurį ir bus perkrautas krovinys Rusijai. „Baltarusiai sienų neuždaro, nes patiems tada bus blogai. Taip pat oficialiai nėra jokio pranešimo, kad kroviniai iš Lietuvos nebūtų muitinami. Tačiau mūsų pavyzdys parodė, kad taip gali nutikti ir be oficialių raštų“, – minėjo D.Ketvirtis.

Ar verslininkas jau paskaičiavo galimus nuostolius? D.Ketvirtis kalbėjo apie vystančias gėles, be to, pelną dabar reikės dalintis su Rusijos vežėju. Jis nežino, ar ir kiti vežėjai iš Lietuvos susidūrė su tokiomis problemomis muitinėje.

Vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas 15min tvirtino, kad į Baltarusiją Lietuvos kroviniai juda ir jokių oficialių sprendimų ar nutarimų, sunkinančių vežėjų veiklą, nėra. Vienintelis pasikeitimas – Lietuvos ir Baltarusijos sieną kertančius vilkikus baltarusiai tikrina dažniau.

R.Austinskas „Linavos“ nariams pristatė asociacijos viziją
R.Austinskas „Linavos“ nariams pristatė asociacijos viziją

„Yra daugiau dėmesio. Gerokai padidėjęs krovinių srautas iš Lietuvos ir kitų ES šalių, kuris tikrinamas rentgeno aparatu. Anksčiau pasirinktinai buvo tikrinama, jei kildavo įtarimų, o dabar tikrinamos vos ne visos mašinos“, – komentavo R.Austinskas.

Pasak jo, tai lėmė, kad sieną kerta mažiau automobilių nei anksčiau – anksčiau per Medininkų pasienio postą per parą paprastai pravažiuodavo apie 500 automobilių, o prieš keletą dienų tas skaičius buvo nukritęs iki 360.

„Tačiau, kad nepraleistų – to nėra“, – pabrėžė R.Austinskas.

Baltarusijos spaudoje taip pat buvo rašyta, kad apie krovinių stabdymą buvo gandų, tačiau muitinėje informavo, kad jokių pokyčių nenumatyta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?