Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kaina išlieka svarbiu kriterijumi automobilį atsinaujinti norinčių vairuotojų gretose

Įtempta geopolitinė situacija, infliacijos augimas, energetikos kainų šuolis ir kiti veiksniai pastaraisiais metais taip pat sąlygojo automobilių prekybos verslą ir jo rodiklius. Visgi, pasak automobilių eksperto, žymių sustojusios prekybos požymių iki šiol nepastebėta. Šalyje atliktas visuomenės nuomonės tyrimas rodo, kad 2023 metais atsinaujinti savo transporto priemonę planuoja kas trečias vairuotojas (29,9 proc.), rašoma pranešime.
Naudoti automobiliai
Naudoti automobiliai / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Dažno pirkinių „krepšelyje“ – automobilis

Sertifikuoto naudotų automobilių pardavėjo „Longo LT“ užsakymu atlikta Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad pastarųjų metų įtampos, privertusios susiveržti diržus, neturėjo didelės įtakos gyventojų planams įsigyti automobilį. 2023-aisiais metais pirkti automobilį arba jį atsinaujinti ketina net 29,9 proc. respondentų. Kiek mažiau ­– 27,5 proc., teigia, kad tokių planų neturi, o 15,8 proc. dar nežino ar jų pirkinių „krepšelyje“ atsiras vietos automobiliui.

Nurodžiusieji, kad šių metų planuose yra numatomas toks pirkinys kaip automobilis, išskyrė, kad juos labiausiai domina naudoti automobiliai – t.y. 20,8 proc. apklaustųjų atskleidė, kad dairosi į 4-5 metų senumo automobilius, o lygiai toks pats procentas apklaustųjų žvalgosi į 6-7 metų senumo automobilius. Tačiau automobiliai, kurių amžius viršija 10 metų ribą, domina mažą pirkėjų dalį – vos 5,2 proc. Tuo tarpu įsigyti visiškai naują automobilį planuoja 13,2 proc. gyventojų.

„AutoTyrimų“ duomenimis, 2022 m. per visus dvylika mėnesių šalyje buvo atliktos 194 214 naudotų lengvųjų automobilių savininkų keitimo operacijos. Paulius Valiukėnas, naudotų automobilio pardavimo bendrovės „Longo LT“ vadovas akcentuoja, kad automobilis yra būtina patogaus gyvenimo dalis, tad net brangmečiu gyventojai planuoja įsigyti transporto priemonę, tiesa, ne naują, o dažniau naudotą.

„Gyventojai, kurių skaičius šalyje per pastaruosius metus išaugo, siekia susikurti kuo patogesnes gyvenimo šalyje sąlygas ir automobilis yra neatsiejama to patogaus gyvenimo dalis. Pastebime, kad naudotų automobilių segmentas turi didelę paklausą. Tiesa, senesnių nei dešimties metų senumo automobilių modelių paklausa yra kritusi, tikėtina dėl taršos mokesčio įvedimo ir kitų niuansų, tačiau pakankamai neseni modeliai jau kuris laikas yra neišstumiami iš pirkėjų akiračio“, – sako automobilių ekspertas.

Kaina – kriterijus numeris vienas

Automobilis yra svarbus kasdienio gyvenimo poreikis dirbančiam ar atokiau nuo miesto centro gyvenančiam Lietuvos gyventojui, o jo įsigijimo procese lemiamas veiksnys yra kaina. Net 73,6 proc. apklausos dalyvių nurodė, kad renkantis automobilį būtent ji yra svarbiausias kriterijus.

„Natūralu, kad brangmečiu gyventojams pirkinių kaina yra svarbus kriterijus, o ypač įsigyjant didesnius pirkinius kaip automobilis. Vienu metu tenka pakloti ne vieną tūkstantį eurų ir tikėtis, kad investuoji į tokį automobilį, kurio nereikės jau po metų keisti kitu“, – sako P. Valukėnas.

Apklausa taip pat parodė, kad pirkėjai tapo atsargesni rinkdamiesi automobilius. 67,4 proc. apklaustųjų atskleidė, kad jiems yra svarbi prieinama automobilio istorija, o 61 proc. jų nori dalyvauti automobilio patikroje pačių pasirinktame autoservise.

„Per pastaruosius metus padažnėjo atvejų, kai žmonės, tikiedamiesi įsigyti kokybišką prekę – šiuo atveju automobilį – tokios negauna ir jaučiasi apgauti. Pavyzdžiui, jie susiduria su suklastotais ridos duomenimis ar nuslėptais autoįvykių pasekmėmis, kurios tik po kurio laiko ima aiškėti. Tad pirkėjai siekdami nepakliūti į nesąžiningų pardavėjų rankas, atsakingiau ir „pilna koja“ dalyvauja visame automobilio patikros ir pirkimo procese“, – teigia automobilių ekspertas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos