Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kairių aplinkkelis patogus ne visiems

Praėjusių metų gruodžio mėnesį atsidarytas Kairių aplinkkelis tapo aplinkinių kaimų gyventojų rūpesčiu. Seniau Bertužių kaimo gyventojai pėsčiomis Kairių miestelį pasiekdavo žvyruotu keliu jungiančiu Bertužius su Kairiais vos per 15 minučių. Dabar jie turi sukarti daug ilgesnį kelią – eiti Šiaulių kryptimi, kur yra įrengtas tunelis, kad galėtų apėję ratą patekti į Kairius. Naujoji autobusų stotelė taip pat nepatogioje vietoje – gyventojai prašo autobusų vairuotojų, kad išleistų arčiau namų, nes, ypač vyresnio amžiaus žmogui, tokį kelią pėsčiomis eiti iki namų yra gerokai per toli.
Kairių aplinkkelis
Kairių aplinkkelis / „Šiaulių naujienų“ nuotr.

Nepatogumai gyventojams

Pasipiktinę Kairių miestelio gyventojai sako, jog niekas rengiant aplinkkelį apie gyventojų patogumus negalvojo, su gyventojais nesitarė – padarė, kaip norėjo, o gyventojai dabar turi kamuotis dėl vis išlendančių problemų. 

„Gyvename ten pat, o atstumas iki parduotuvės pailgėjo. Gerai, kad bent vaikai mokosi Šiauliuose ir juos kasdien nuvežame, nes į Kairiuose esančią mokyklą jiems būtų sunku nusigauti. Norėdami patekti į Kairius, kurie visai šalia, dabar turime keliauti Šiaulių link darydami didžiulį ratą“, – susirūpinimą reiškė Bertužių kaimo gyventoja Aušra Podrezdienė. Moteris sako, kad dėl naujojo kelio sukeliamų problemų labiausiai nuskriausti jaučiasi senyvo amžiaus žmonės, nes jiems dabar gerokai pailgėjo kelias iki autobusų stotelės.

„Žmonės bandė kovoti, kad bent autobusų stotelė būtų įrengta arčiau Bertužių, tačiau už kelio darbus atsakingi asmenys pasakė, kad saugotume savo sveikatą ir eitume tuneliais į Kairius, tačiau taip nepatogu žmonėms ir niekas mūsų nuomonės negirdi“, – aiškina D. Podrezdienė. Viena Bertužių kaimo moteris, pasak D. Podrezdienės, savo mažametį vaiką, dėl prasto susisiekimo su Kairiais, palieka darželyje savaitei ir tik savaitgalį jį pasiima, nes kasdien su dviračiu vežti vaiką į darželį, pailgėjus atstumui iki Kairių, nesaugu ir nepatogu.

Pasipiktinę Kairių miestelio gyventojai sako, jog niekas rengiant aplinkkelį apie gyventojų patogumus negalvojo, su gyventojais nesitarė – padarė, kaip norėjo, o gyventojai dabar turi kamuotis dėl vis išlendančių problemų. 

Problema žinoma

Kairių seniūnijos seniūnas Artūras Šulčius jau ne kartą buvo kritikuojamas, kad jam nerūpi gyventojų problemos. Nors problemos akivaizdžios – dėl kelio darbų buvo nusekę šuliniai, pasibaigus kelio darbams suprastėjo susisiekimas su Kairiais – seniūnas šių problemų spręsti nesistengia. A. Šulčius teigia, jog jam yra žinoma dabartinė Bertužių kaimo gyventojų problema dėl susisiekimo su Kairių miesteliu, tačiau jis esą niekuo padėti negali. „Nutiesus A9 Šiauliai-Panevėžys aplinkkelį, kai kuriems gyventojams iškilo problemų dėl susisiekimo su Kairiais. Bertužių kaimo, Atžalyno gatvės gyventojai kreipėsi į mus, o mes savo ruožtu kreipėmės į projektuotojus, kurie projektavo Kairių aplinkkelį. Su projektuotojų atsakymu supažindinome Bertužių kaimo, Atžalyno gatvės gyventojus. Gaila, kad UAB „Kelprojektas“ projektuodami Kairių aplinkkelį, nenumatė šių nepatogumų, susijusių ne tik su Bertužių kaimo, Atžalyno gatvės gyventojais, bet ir Pročiūnų kaimu“, – sako seniūnas A. Šulčius. 

Techninis projektas suderintas savivaldybėje

UAB „Kelprojekto“ Šiaulių padalinio vadovas Ramūnas Vaičekauskas, išnagrinėjęs Bertužių kaimo gyventojų skundą dėl blogesnio susisiekimo įrengus kelią, sako, jog kelio A9 Panevėžys-Šiauliai ruožo nuo 66,25 iki 75,43 kilometrų rekonstravimo kartu su Kairių aplinkkelio tiesimu techninis projektas buvo parengtas pagal Šiaulių rajono savivaldybės administracijos parengtą ir patvirtintą projektavimo sąlygų sąvadą, o techninis projektas – suderintas Savivaldybės nuolatinėje komisijoje, kuri rekomendavo išduoti leidimą šiam kelio ruožui rekonstruoti, tiesti. Todėl gyventojai pretenzijas turėtų reikšti tiems, kas patvirtino ir davė leidimą aplinkkelio tiesimo projektui.

„Bertužių ir Pročiūnų kaimus jungia žvyruotas ir gruntinis keliai su Kairių miesteliu, kurie kerta naujai nutiestą kelią. Vietoj esamo žvyruoto ir gruntinio kelio lygiagrečiai su keliu A9 Panevėžys-Šiauliai suprojektuotas ir įrengtas asfaltuotas jungiamasis kelias, kuris atlieka pėsčiųjų ir dviračių tako funkciją. Šis jungiamasis kelias yra skirtas sujungti vietinių kelių tinklą ir nukreipti eismą į greitkelį per skirtingų lygių sankryžas. Atkreipiame dėmesį, kad Bertužių ir Pročiūnų kaimai yra prie dabar naujai nutiesto kelio, o skirtingų lygių sankryžos aktualiame ruože yra dvi – Vėgėlių (tunelinis viadukas) ir Bertužių (dobilo tipo su trimis požeminėmis perėjomis pačioje sankryžoje ir požemine pėsčiųjų perėja)“, – aiškina R. Vaičekauskas.

Susisiekimas pagerės, kai padaugės gyventojų?

Kadangi šalia Bertužių yra ir Pročiūnų kaimas, problemos dėl prasto susisiekimo vargina abiejų kaimų gyventojus. Pasak R. Vaičekausko, jau anksčiau buvo keliamas klausimas dėl susisiekimo su Kairių miesteliu ir autobusų stotelių vietų įrengimo, tačiau kol kas niekas nesikeis. 

„Ėjimo kelias pailgėja apytikriai 0,5 kilometro. Mokyklinio amžiaus vaikams, gyvenantiems Pročiūnų kaime, kelias įrengtais naujais keliais ir naudojantis Vėgėlių nauju tuneliniu viaduku, lieka beveik toks pat kaip ir iki šiol, o iki Kairių miestelio centro kelias pailgėja apie 1 kilometrą. Be to, Pročiūnų kaime, pagal parengtą detalųjį planą, bus statomi gyvenamieji namai, gyventojų skaičius išaugs. Susisiekimo su Kairių gyvenviete (ir ne tik) ir autobusų stotelių klausimas turėtų būti sprendžiamas tiek Kairių seniūnijoje, tiek ir Šiaulių rajono savivaldybėje, organizuojant vietinio susisiekimo autobusų eismą ir juos nukreipiant jungiamuoju keliu“, – galimą problemos sprendimo būdą įvardija R. Vaičekauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos