„Jei Baltarusija vis dėlto nuspręs perorientuoti krovinius iš Baltijos šalių į Rusijos uostus, Kaliningradas gali pasiūlyti savo paslaugas. Šiuo metu mūsų uosto pajėgumai – rimtai neišnaudojami. Tai pasakytina ir apie mazuto, ir apie birių krovinių krovos kompleksus. Pavyzdžiui, šiemet eksportuota tik 63 tūkst. tonų naftos produktų, tuo tarpu geriausiais laikais perkraudavome iki 540 tūkstančių tonų“, – sakė Kaliningrado jūrų prekybos uosto vadovas Andrejus Kolesnikas.
Jo žodžiais, apie Baltarusijos eksporto krovinių galimą nukreipimą per Kaliningrado uostą diskutuojama jau du dešimtmečius – pirmiausia dėl kalio trąšų.
Jei Baltarusija vis dėlto nuspręs perorientuoti krovinius iš Baltijos šalių į Rusijos uostus, Kaliningradas gali pasiūlyti savo paslaugas.
„Bet dabar sprendžiame šį klausimą, net atsižvelgdami į tai, kad baltarusiškos prekės tranzitu per Lietuvą būtų nukreiptos į Kaliningradą, o ne į Klaipėdos uostą“, – pridūrė A.Kolesnikas.
Su opozicijos spaudimu po ginčijamų Baltarusijos prezidento rinkimų susidūręs Aliaksandras Lukašenka praėjusio mėnesio pabaigoje pagrasino nukreipti baltarusiškų krovinių tranzitą nuo Baltijos šalių, paskelbusių sankcijų Minskui, į Rusijos uostus. Didžiausia jų dalis apdorojama Klaipėdos uoste.
Praėjusią savaitę autoritarinis Baltarusijos prezidentas patikslino, jog tai įvyks, jei Rusija pasiūlys panašias sąlygas.
Lietuvos vyriausybės įsitikinimu, krovinių nukreipimas nuo Lietuvos pirmiausia ekonomiškai pakenktų pačiai Baltarusijai.