„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kaunas už 29,4 mln. eurų perka 85 naujus troleibusus

Kauno savivaldybės keleivių bendrovė „Kauno autobusai“ už 29,4 mln. eurų perka 85 naujus troleibusus.
Troleibusų pirkimo sutarties pasirašymas
Troleibusų pirkimo sutarties pasirašymas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Troleibusus savivaldybės įmonė pirks iš Lenkijos bendrovės „Solaris Bus & Coach S.A.“

Atnaujinus troleibusų parką, mieste nebeliks kelių dešimčių metų senumo „Škoda“ troleibusų.

Planuojama, kad pirmieji nauji troleibusai Kauną pasieks vėliausiai kitų metų vasarą, likusieji bus pristatyti per kitus keturis mėnesius.

Senieji „Škoda“ troleibusai virs gatvės meno kūriniais ir bus eksponuojami parodoje.

Per metus „Kauno autobusai“ perveža apie 80 mln. keleivių. Kaune taip pat kursuoja 79 maršrutiniai taksi.

„Šiuolaikiškas ir modernus viešasis transportas yra būtina kiekvieno civilizuoto Europos miesto dalis. Kaune viešuoju transportu nuolat naudojasi daugiau nei 100 tūkst. žmonių. Netrukus jie naudosis visiškai naujais, dar dažais kvepiančiais troleibusais“, – teigė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Bendrovė „Kauno autobusai“ su konkursą laimėjusia kompanija „Solaris“ šią savaitę pasirašė 29,4 mln. eurų vertės kontraktą, pagal kurį bus pagaminti ir į Kauną pristatyti 85 nauji troleibusai.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Mindaugas Grigelis
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Mindaugas Grigelis

„Tai yra didžiausios vertės transporto parko atnaujinimo sutartis miesto istorijoje, – sakė bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis. – Ši sutartis leis pakeisti visus mums daugelį metų tarnavusius senus „Škoda“ markės troleibusus ir pasiūlyti keleiviams komfortiškiausias paslaugas. Nauji žemagrindžiai moderniausi troleibusai turės daugiau sėdimų vietų, efektyvų salono kondicionavimą ir šildymą, aukštos kokybės informavimo sistemas, vaizdo stebėjimo kameras, ergonomišką vairuotojo darbo vietą. Nauja technika ir lygiagrečiai vykstantys kontaktinio tinklo atnaujinimo bei gatvių remonto darbai leis troleibusams važiuoti patikimiau, gerokai greičiau. Ir, neabejotinai, šiuolaikiško dizaino troleibusai labai papuoš miestą.“

Pasak konkursą laimėjusios Lenkijos bendrovės „Solaris Bus& Coach S.A.“ direktoriaus Baltijos šalyse Krzysztof Kowalski, planuojama, kad pirmieji naujo dizaino, modernūs troleibusai Kauną pasieks vėliausiai kitų metų vasarą, likusieji bus pristatyti per kitus keturis mėnesius.

Virs gatvės meno kūriniais

Beveik 25 metus tarnavę seni „Škoda“ troleibusai, kurie netrukus užleis vietą naujiesiems, taps gatvės meno parodos, pavadintos „Atia senienos, labas naujienos!“, dalimi.

„Gatvės menas yra svarbi Kauno identiteto dalis. Visi senieji troleibusai virs gatvės meno kūriniais, kurie pasakos skirtingas istorijas apie mūsų miestą“, – teigė Andrius Palionis, Kauno tarybos Sporto, laisvalaikio ir turizmo komiteto pirmininkas.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Andrius Palionis
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Andrius Palionis

Šį antradienį buvo pristatytas pirmasis atsisveikinimo su senaisiais troleibusais parodos „Atia senienos, labas naujienos!“ eksponatas. Seną „Škoda“ troleibusą gatvės meno kūriniu pavertė Timotiejus Norvila – Morfai, bendradarbiavęs su iliustratore Egle Zubkoviene.

Sutaupė 5,5 mln. eurų

Bendrovei „Kauno autobusai“ pavyko surengti konkurencingą tarptautinį konkursą, kurio metu nuo planuotos pirkimo vertės pavyko sutaupyti net 5,5 mln. eurų. Iš viso kontrakto vertės 6,9 mln. eurų sudarys Europos Sąjungos lėšos, 1,1 mln. eurų pridės miesto savivaldybė, o „Kauno autobusai“ investuos 20,4 mln. eurų.

Visi troleibusai atitiks aukščiausius kokybės standartus, bus žemagrindžiai. Troleibusuose bus 33 sėdimos vietos, jie talpins iki 85 keleivių. Keleivių salone ir vairuotojo darbo vietose įrengta kondicionavimo, vėdinimo ir šildymo sistema garantuos komfortišką kelionę visais metų laikais.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Troleibusų pirkimo sutarties pasirašymas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Troleibusų pirkimo sutarties pasirašymas

Keleiviai galės jaustis saugiau, nes jie bus apsaugoti nuo prispaudimo, t.y., durų uždarymo metu tarp durų atsiradus kliūčiai, jos automatiškai atsidarys. Visuose troleibusuose bus sumontuotas antialkoholinis variklio užraktas (su alkoholio matuokliu, sujungtu su variklio paleidimo mechanizmu ir galinčiu užblokuoti variklio paleidimą, jeigu į jį pučiamame ore alkoholio koncentracija viršija numatytąją).

Naujų troleibusų vairuotojams bus rengiami mokymai pagal saugaus ir ekonomiško vairavimo programą, o remonto personalas bus apmokytas atlikti troleibusų garantinį ir pogarantinį remontą bei troleibusų techninės priežiūros ir diagnostikos darbus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs