Kelias iki Kauno oro uosto per naktį buvo baigtas tvarkyti. Nors šalikelės dar ir nėra suremontuotos, tačiau greičio ribojimai panaikinti, eismas vyksta dviem eismo juostomis.
Atvykus į oro uostą prie vartų pasitiko savanoriai, kurie teikė informaciją keliautojams.
Rytas – ramus
Penktadienio rytą vyko keli skrydžiai, tačiau automobilių trumpo sustojimo automobilių aikštelė buvo pustuštė.
Laikinasis terminalas taip pat neplyšo nuo keleivių antplūdžio. Atmosfera labiau priminė sekmadienio popietę namuose, nesijautė jokios įtampos, nesimatė skubančių žmonių.
Oro uosto darbuotojai patikino, kad šiuo metu nėra daug skrydžių. Keleivių antplūdžio laukiama po pietų.
Pirmasis lėktuvas iš Kauno oro uosto pakilo penktadienį 5 val. ryto – iš Kauno į Maskvą keleivius nuskraidino kompanija „Aeroflot“. Iš viso iki rugpjūčio 17 d. 23:59 val. vyksiančios Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos metu į Kauną laikinai bus perkelta maždaug 3100 skrydžių ir apie 300 tūkst. keleivių.
Spūsčių dar nėra
„Ryte turėjome vadinamąjį rytinį piką, jokių nusiskundimų iš keleivių, itin nedidelės eilės, puikiai suveikusi infrastruktūra. Tai kol kas tiek mūsų, tiek keleivių nuotaika, atrodo, gera“, – penktadienį žurnalistams sakė Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius Donatas Voveris.
Kaip rašo BNS, nedaug žmonių kol kas ir naujajame išvykimo terminale.
Iš jo į Helsinkį keliauti besirengianti vilnietė Jelena žurnalistams sakė, kad klausydama patarimų, į kelionę išsiruošė anksčiau, nerimavo, kad teks stovėti ilgose eilėse, tačiau džiaugėsi, kad kelionė iš sostinės buvo sklandi, neužtruko ir procedūros pačiame oro uoste.
Iki pat skrydžių perkėlimo vyko kelio, vedančio nuo Kauno iki oro uosto Karmėlavoje, rekonstrukcijos darbai. Kaip ir žadėta, penktadienį technika nuo kelių patraukta, sužymėtos eismo juostos, o vairuotojai gali be kliūčių pasiekti oro uostą.
„Tą, ką buvome pažadėję, viską įvykdėme: atidarėme keturias eismo juostas – dvi Kauno kryptimi, dvi – Vilniaus kryptimi. Kelyje nuo Kauno iki Karmėlavos taip pat yra atidarytos keturios eismo juostos“, – kalbėjo Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojas Linas Alekseriūnas.
Kelyje nuo Vilniaus iki Kauno budi keturios brigados, pasirengusios operatyviai šalinti trikdžius kelyje. Taip pat sureguliuoti šviesoforai, kurie reaguos į išaugusį srautą.
Penktadienį spūsčių link oro uosto nebuvo, tačiau tiek policija, tiek oro uosto atstovai rekomenduoja verčiau rinktis viešąjį transportą, vežantį iki oro uosto, o nusprendus vykti nuosavu automobiliu, kelionę pradėti planuoti iš anksto.
Kauno savivaldybė šiuo laikotarpiu padidino į oro uostą vykstančio 29-ojo maršruto autobusų skaičių, važiuoja ir greitasis autobusas.
Dėl prognozuojamo didesnio eismo kelyje Kauno rajono gyventojai ir kauniečiai, vykstantys šia kryptimi, įspėjami rinktis kitus kelius.
Sulaukė ir kritikos
Pasiruošimas skrydžių perkėlimui į Kauną sulaukė kritikos: Kauno savivaldybė teigė, kad jau iki rekonstrukcijos oro uosto keleiviai turėdavo ilgokai laukti eilėse, todėl nerimaujama, kad padidėjus srautams, su jais nepavyks susitvarkyti.
Lietuvos oro uostų duomenimis, iš Vilniaus į Kauną skrydžius perkėlė 13 iš 16 oro linijų. Per 35 dienas Kaune laukiama 370 tūkst. keleivių: 300 tūkst. iš jų skris iš Vilniaus perkeltais 3,1 tūkst. skrydžių, dar 75 tūkst. keleivių vyks 460 skrydžių, kurie vykdomi iš Kauno.
Skaičiuojama, kad per dieną oro uoste apsilankys 10 tūkst. keleivių.
Įsikūrė ir kavinės
Pasak Lietuvos oro uostų vykdomojo direktoriaus Donato Voverio, šalia pagrindinio trijų aukštų Kauno oro uosto terminalo, laikinai pavadinto terminalu B, iškilo dvi laikinos vieno aukšto konstrukcijos. Tai skrydžiams į Šengeno zonos šalis skirtas terminalas A ir keleiviams atvykti paruoštas terminalas C. "Laikinajame išvykimo terminale A įsikūrė kavinės bei parduotuvės ir veiks iš Vilniaus oro uosto persikėlęs Verslo klubas“, – pranešime spaudai aiškino D. Voveris.
Pasak jo, šalia Kauno oro uosto padidėjo ir automobilių stovėjimo vietų skaičius.
„Iš viso dabar šalia Kauno oro uosto yra apie 2 tūkst. automobilių stovėjimo vietų. Trumpalaikio stovėjimo aikštelėje kartą per parą 15 minučių automobiliui galima stovėti nemokamai, o norintys trumpam sustoti ir išleisti išskrendančius artimuosius, tai gali padaryti šalia pagrindinio keleivių terminalo įrengtoje „Kiss and Fly“ zonoje“, – teigia D. Voveris ir priduria, kad vietą ilgalaikio stovėjimo aikštelėje pravartu užsirezervuoti iš anksto internetu Kauno oro uosto tinklapyje.
Tiesa, pasirodė informacija, kad autobusams sunkoka apsisukti Kauno oro uoste.
Kaip skelbta anksčiau, į Kauno oro uostą keleivius tiesiogiai iš Vilniaus veš dvi vežėjų bendrovės „Ollex“ ir „Toks“. Keleiviams rekomenduojama autobusų bilietus įsigyti iš anksto internetu.
Tako rekonstrukcijos metu „Lietuvos geležinkeliai“ taip pat dažnina traukinių reisus į Kauną. Iš sostinės traukiniai į Kauną vyks daugiau nei 20 kartų per parą, kursuos papildomi naktiniai traukiniai. Traukinių atvykimas suderintas su į oro uostą kas pusvalandį nuo geležinkelio stoties vežančiu 29 maršruto autobuso tvarkaraščiu. Be to, nuo geležinkelio stoties kursuos ir specialus naujas 29E maršruto autobusas, leisiantis Kauno centrą nakties metu pasiekti per 20 minučių.
Į Kauno oro uostą galima vykti ir „CityBee“ automobiliu – jį palikti galima specialiai pažymėtose vietose šalia keleivių terminalo. Fiksuotą kainą kelionei tarp sostinės ir Kauno oro uosto pasiūlė ir „Uber“.