Susisiekimo ministerijos parengtą nutarimo projektą trečiadienį Vyriausybė svarstys pasitarime.
„Siekiama papildomomis pajamomis iš rinkliavų kompensuoti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos patiriamas infrastruktūros, skirtos išimtinai susisiekimo su Kuršių nerija paslaugoms teikti, išlaikymo, atnaujinimo ir plėtros sąnaudas. (...) Šios rinkliavos dydžiu padidėtų piliečių ir verslo subjektų, kurių perkėlimas nėra kompensuojamas, susisiekimo su Kuršių nerija išlaidos“, – rašoma nutarimo projekte.
Klaipėdos jūrų uosto Ekonomikos ir finansų direktorius Martynas Armonaitis teigia, tonažo rinkliava šiuo metu taikoma laivams, plaukiojantiems tarptautiniais maršrutais.
„Keltams, kurie užtikrina susisiekimą Klaipėdos uoste ir su Kuršių nerija, tonažo rinkliava nebuvo taikoma“, – BNS atsiųstame komentare teigė M. Armonaitis.
Pasak jo, rinkliava būtų diferencijuojama: už lengvąjį automobilį, lengvąjį krovininį automobilį ir lengvąsias priekabas – 2 eurai, už autobusą – 4 eurai, už krovininį automobilį, krovininę automobilio priekabą, puspriekabę – 5 eurai. Įkainiai pateikti į abi puses.
Susisiekimo ministerija skaičiuoja, kad vidutinis transporto priemonių, kurioms būtų taikoma tonažo rinkliava, skaičius per metus siektų 315 tūkst.
Rinkliava būtų įtraukiama į bendrovės „Smiltynės perkėla“ teikiamų paslaugų kainą – bilieto kainą. Šiuo metu bendrovės nustatyta lengvųjų automobilių, autobusų, krovininių automobilių perkėlimo į abi puses kaina yra nuo 11 iki 80 eurų.