Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kelininkų atstovas nesutinka, kad dėl prastų kelių kalti rangovai

Reaguodamas į antradienį paskelbto kelių kokybės audito rezultatus, asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Rimvydas Gradauskas sako, kad dėl prastų kelių kalti ne rangovai, o atsakomybę dėl problemų esą turėtų prisiimti ir Automobilių kelių direkcija.
Duobės Kęstučio gatvėje Kaune
Kelias / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„Su kokybe tikrai nėra gerai, tačiau esmė yra kokia – kokybė prasideda nuo darbų užsakymo, darbo projektavimo, vykdymo, techninės priežiūros ir darbo priėmimo. Faktorių yra daug ir negerai, kad paskutiniu metu skamba tai, kad visur kalti rangovai. Ne, yra sutrikdyta sistema, nesuveikia teisingai sistema, kaip turėtų suveikti dėl įvairių aplinkybių, ir negaunam tos kokybės, kurią anksčiau duodavom“, – penktadienį Žinių radijui aiškino asociacijos, kuriai priklauso kelių tiesimo įmonės, atstovas.

„Kelių direkcija yra ašis apie kurią sukasi ši problema. Ir jeigu ta ašis girgžda, nepasitepa laiku tvarkoj, ji tada daug klaidų gali pridaryti ir gali sulūžti“, – pridūrė R.Gradauskas.

Anot jo, rangovai darbus atlieka pagal suformuotus užsakymus.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Rimvydas Gradauskas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Rimvydas Gradauskas

„Mes kaip rangovai atliekame tai, ko mūsų prašo. Ir po to sakyti, kad tik prieš trejus metus pastatytas kelias, o jame atsirado duobė...“ – svarstė jis.

R.Gradauskas pripažino, kad „brokas papuola“, bet tikino, kad „absoliučiai idealiai“ atlikti darbus nėra lengva. Kelių kokybės, anot jo, neleidžia užtikrinti ir tai, kad užsakymai formuojami pagal mažiausios kainos kriterijų.

„Mes niekada negausim gero rezultato, jeigu pirksim už mažiausią kainą“, – teigė asociacijos vadovas.

R.Gradauskas nurodė, kad audite minimos įmonės neskuba komentuoti jo rezultatų, nes duomenys esą nėra patvirtinti.

„Mes neskubam komentuoti to, kas nėra patvirtinta. Prieš porą metų ministras, sakyčiau, labai skubotai įvardino ir išvadino mus visus vagimis. Tikrai dar šiandieną jaučiamės užgauti [...], – kalbėjo jis.

– Negalima taip mėtytis žodžiais nepagrįstai, tuo labiau, kai yra nekaltumo prezumpcija, ir tik teismai sprendžia, kalti ar nekalti. Kol vyksta procesai, galbūt ir nereikėtų per daug viešumoj skalbti savo marškinius, o geriau pirmiausia pradėkim kiekvienas nuo savęs.“

Antradienį Automobilių kelių direkcija, atlikusi kelių kokybės auditą, paskelbė, kad kai kurie automobilių kelių projektai 2008–2017 metais galėjo būti įgyvendinami, klastojant dokumentus ir naudojant prastesnes medžiagas.

Audito metu, tikrinant, ar atlikti darbai atitinka projektinę dokumentaciją, paaiškėjo, kad „Fegdos“ įrengto kelio Paberžė–Barskūnai–Medžiukai ruože skaldos pagrindo sluoksnis pakeistas pigesnėmis medžiagomis. Be to, jame nėra reikalaujamo bent 25 cm šalčiui atsparaus sluoksnio.

„YIT Lietuvos“ rekonstruotame kelio Verdainė–Pašyšiai ruože vietoje nustatyto skaldos pagrindo panaudotos prastesnės ir pigesnės medžiagos.

„Kamestai“ nurodyta įrengti papildomą asfalto sluoksnį kelio Buivydžiai–Lavoriškės–Kena ruože.

„Šiaulių plento“ įrengtuose Žeimiai–Pamūšis–Pašvitinys ir Kuršėnai–Smilgiai–Aukštelkė ruožuose yra nepakankamas skaldos storis.

Pernai atlikus kelių kokybės auditą buvo ištirti 33 keliai ir nustatyta, kad beveik 90 proc. jų neatitiko kokybės reikalavimų. 18-koje kelių buvo nustatyti esminių pažeidimų, dėl kurių objektai iš viso neturėjo būti priimti.

Audito metu tikrinami keliai, statyti bei rekonstruoti 2008–2017 metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?