Lapkritį paskelbus, kad į Vilniaus oro uostą ateis naujas vežėjas „SkyUp“, buvo galima tikėtis tiesioginių reisų iš Vilniaus į Ukrainos kurortą Odesą. Šie skrydžiai turėjo prasidėti nuo gegužės, tačiau šiandien šis reisas pakibo nežinioje – būsimasis skrydis dingo iš įmonės tinklalapio.
Apie tai, kad į reisą nebegalima įsigyti bilietų, pirmasis praėjusią savaitę pranešė aviacijos ekspertas Simonas Bartkus savo įraše „Patreon“ platformoje.
Kalbėdamas su 15min jis patvirtino, kad anksčiau galimybė nusipirkti bilietus iš Vilnius į Odesą bendrovės tinklalapyje buvo. Tiesioginių bilietų šia kryptimi neįmanoma nusipirkti ir kitose bilietų pardavimo platformose.
Vilniaus oro uosto atstovai teigia papildomų detalių nežinantys. Bendrovės įprastai nėra įpareigotos pranešti apie dar nestartavusius neįvyksiančius skrydžius, teigia oro uosto komunikacijos atstovas Tadas Vasiliauskas.
„Kol kas oficialaus oro bendrovės įspėjimo apie nevykdomus skrydžius ateityje neturime. Dar kreipėmės į oro bendrovės atstovus, ar jie gali patvirtinti šią informaciją, kuri kol kas matoma tik pagal bilietų pardavimus“, – 15min komentavo jis.
„SkyUp“ atstovai į 15min užklausą apie šio reiso likimą nuo praėjusios savaitės ketvirtadienio dar nėra atsakę.
Dalis bendrovių skrydžius į Ukrainą atšaukė, kitos atkakliai skraido
Didėjant eskalacijai prie Ukrainos sienų, dalis Vakarų Europos aviacijos įmonių praėjusią savaitę pradėjo atšaukinėti skrydžius į Ukrainos miestus. Tai padarė „Lufthansa“, tiesa, vis dar skraidanti į Lvivą, „Swiss“, SAS, KLM, „Air France“, Ispanijos žemų kaštų bendrovė „Vueling“.
Vis dėlto iš Lietuvos oro uostų kompanijos iki šiol skraido pagal planą. Į Kijevą arba Lvivą skraidina net keturios bendrovės – „Ryanair“, „Wizzair“, „airBaltic“ ir nacionalinis Ukrainos vežėjas „Ukrainian international Airlines“.
Du kartus per savaitę iš Vilniaus į Kijevą skraidinančių „airBaltic“ atstovai 15min komentavo, kad nuolatos vertina saugumo situaciją.
„Mūsų keleivių ir darbuotojų saugumas yra pagrindinis „airBaltic“ prioritetas. „AirBaltic“ nuolatos vertina situaciją ir seka valdžios rekomendacijomis. Esame lankstūs ir pasirengę pakeisti skrydžių grafiką, jei to reikėtų“, – rašoma 15min atsiųstame atsakyme.
Antradienį paskelbus pranešimą, kad „airBaltic“ iki vasario pabaigos nutraukia naktinius skrydžius iš Latvijos į Ukrainą, bendrovės atstovai dar kartą patvirtino, kad skrydžių iš Vilniaus tai nepaveiks.
„Skrydžiai tarp Kijevo ir Vilniaus yra vykdomi dieną, todėl šiuo metu jie nėra paveikti sprendimo“, – rašoma bendrovės atsakyme.
Praėjusią savaitę „Ryanair“ vadovas Michaelas O'Leary komentavo, kad kompanija, būdama viena didžiausių oro vežėjų Ukrainoje, yra „įsipareigojusi“ tęsti veiklą iki paskutinės akimirkos.
„Mūsų įsipareigojimas yra remti Ukrainos žmones tol, kol šalyje neskraido kovinės raketos“, – kalbėjo jis renginyje Lisabonoje.
Tarptautinių autobusų operatoriai pasirinko skirtingas strategijas
Iš Lietuvos į Ukrainą iki šiol vykdomi ir reisai autobusu, tiesa, jau gerokai rečiau.
Šiuo metu į Ukrainos sostinę veža tik viena „Ecolines“, o keleiviams tenka persėsti Varšuvoje. Tokia kelionė trunka daugiau nei parą.
Kita tarptautinius maršrutus aptarnaujanti kompanija „Eurolines“ savo maršrutus į Kijevą yra sustabdžiusi. Bendrovės tinklalapyje nurodoma, kad maršrutas Vilnius–Kijevas patenka tarp populiariausių, tačiau nusipirkti bilietų į jį neįmanoma – Kijevo galutiniame maršrutų sąraše nebėra.
Su 15min telefonu kalbėjusi bendrovės darbuotoja teigė, kad toks maršrutas panaikintas nuo vasario pradžios. O „Eurolines“ reisai į Lvivą ir toliau tęsiami.
Nepaisydamas Vakarų perspėjimų dėl sankcijų, Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pirmadienį pripažino dviejų separatistinių darinių Rytų Ukrainoje – „Luhansko liaudies respublikos“ (LLR) ir „Donecko liaudies respublikos“ (DLR) – nepriklausomybę ir įsakė pasiųsti į jų teritoriją daugiau karių.