„Kelių priežiūra“ įkurta sujungus 11 regioninių kelių priežiūros įmonių. Nuo jų atskirti valstybinės reikšmės keliai buvo perduoti Lietuvos automobilių kelių direkcijai. Dabar atliekama įmonės pertvarka.
Dėl vykdomų pokyčių sujungtų 11 „Kelių priežiūros“ padalinių nebelieka, jie sujungiami į regionus: centro, vakarų, šiaurės vakarų, šiaurės rytų, rytų ir „Automagistralę“. Pagrindinės administracijos funkcijos – kelių priežiūros ir statybos, komercijos, technikos ir turto, kokybės ir technologijų, finansų, personalo, teisės ir administravimo – bus sutelktos į 7 kontroliuojamus departamentus. Regionuose veiks kelių tarnybos, jų skaičius išlieka nepakitęs – 46, rašoma pranešime.
„Turime tikslą tapti modernia, skaidria, efektyvia, kuriančia geras darbo sąlygas įmone. Tam privalome optimizuoti veiklą, todėl keičiame struktūrą ir atsisakome perteklinių administracinių funkcijų. Tuo pačiu siekiame išlaikyti savo srities profesionalus, norinčius tobulėti, žengti koja kojon su šiuolaikine verslo rinka, tad pirmiausia skelbsime vidines atrankas, į kurias kviesime esamus komandos narius“, – teigia Darius Aleknavičius, „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius.
Pokyčiai per šiuos metus palies iki 150 įmonės darbuotojų, tarp jų ir administracijos, ir kelių darbuotojų. „Kelių priežiūros“ vadovas žada darbuotojams, kurie neras pageidaujamos vietos naujoje įmonės struktūroje ar norės karjerą tęsti už įmonės ribų, pasiūlyti įdarbinimo konsultantų pagalbą.
Skaičiuojama, kad kitąmet įmonė, atsisakiusi besidubliuojančių funkcijų, sutaupys apie 2,5 mln. eurų, juos ketinama skirti kelių priežiūros gerinimui, tinkamų darbo sąlygų kūrimui.
Telksis į kelių priežiūrą ir efektyvins veiklą
Pasak naujojo vadovo, nuo liepos 1 d. „Kelių priežiūra“ visiškai nebevykdys kelio savininko funkcijų – su tuo susijusios viešos funkcijos, kaip projektų ar sutarčių derinimai, perduodamos pagal suderintą planą.
Jis žada, kad organizacija telksis į kelių priežiūros kokybę – organizacija bus „proaktyvi, o ne reaktyvi“, o tą padės užtikrinti naujosios technologijos.
„Matome didelę naudą iš centralizuotų pirkimų, organizacijoje jau dabar nemaži sutaupymai. Įmonės turėjo nemažai ir perteklinio turto, tiek tokio, kuris naudojamas tiesioginėje veikloje, bet ir butų“, – sako D.Aleknavičius.
Butuose, pasak jo, buvo apgyvendinami darbuotojai. Dabar nereikalingas nekilnojamas turtas perduodamas Turto bankui, šiemet planuojama perduoti 20-30 NT objektų.
Taip numatytos investicijos ir į transporto parko atnaujinimą – „Kelių priežiūra“, pasak vadovo, valdo daug neefektyvių transporto priemonių, kurių remontas ar išlaikymas daug kainuoja.
D.Aleknavičius užsiminė, kad dalis paslaugų bus palaipsniui perkama iš rinkos konkursų būdu.
„Tikslas kad lyginant 2016 m. su 2019 m. mes būtume pasiekę 8,5 mln. efektyvumą“, – sako D.Aleknavičius.
Šiemet „Kelių priežiūros“ funkcijos buvo skirti 79 mln. eurų.
Žada investicijas į technologijas
„Kelių priežiūra“ numato naujas investicijas, kurios bus skirtos informacinėms technologijoms.
„Informacinės technologijos, modernūs darbo ir vadybos metodai – sritys, į kurias ketiname investuoti. Turime ambiciją tapti pavyzdžiu kitoms šalims. Jau šiandien yra diegiamos išmaniosios sistemos, padėsiančios prognozuoti oro sąlygas ir greičiau reaguoti į besikeisiančią situaciją keliuose žiemą. Efektyvesnei kelių būklės analizei ketiname pasitelkti ir daugiau modernių technologijų“, – apie ateities planus pasakoja įmonės vadovas.
Anot jo, metų pabaigoje planuojama parengti strateginį planą ateinantiems ketveriems metams, o iki tol atliekami namų darbai: apskaitos ir verslo, dokumentų valdymo ir personalo sistemų diegimas, pasenusių, neefektyvių ir nusidėvėjusių mašinų keitimas, maršrutų ir kelių tarnybų tinklo analizė.
VĮ „Kelių priežiūra“ įkurta 2017 m., reforma pradėta siekiant depolitizuoti valstybės kontroliuojamas įmones ir efektyvinti įmonės veiklą, vadovaujantis Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) rekomendacijomis.
„Siekiame veikti efektyviai, užtikrinti saugumą kelyje, kelių priežiūrą organizuoti nuosekliai visame Lietuvos kelių tinkle, savo veiklą vykdyti pagal aukščiausius skaidrumo, etikos ir socialinės atsakomybės standartus“, – tikina D. Aleknavičius.
Kita didžiausia investicija – kelių bazės statyba Kaune, ją planuojama užbaigti šiemet. Bendras investicijos dydis siekia virš 4 mln. eurų, mini vadovas.
„Kelių priežiūra“ įkurta sujungus 11 regioninių kelių priežiūros įmonių. Nuo jų atskirti valstybinės reikšmės keliai buvo perduoti Lietuvos automobilių kelių direkcijai.
„Kelių priežiūra“ po sujungimo tapo viena didžiausių įmonių Lietuvoje – joje dirba 2600 darbuotojų. Įmonė turi daugiau kaip 1800 specializuoto transporto ir technikos priemonių.
Valstybės įmonė atsakinga už 21.000 km valstybinės reikšmės kelių: žiemą valo sniegą, barsto kelius, pavasarį – rudenį tvarko kelio ženklus, griovius, kelių sankasas, atnaujina susidėvėjusią kelių dangą, ir kt.