Traukinys šiuo metu yra Lenkijos teritorijoje, o Lietuvą turėtų pasiekti šią savaitę.
„Iš Ukrainos į Lietuvą vyksta 44 specialiai pritaikytus konteinerius su aliejumi gabenantis traukinys. Vakar vakare jis kirto Ukrainos sieną ir šiuo metu važiuoja per Lenkiją. Planuojama, kad Šeštokus jis pasieks šią savaitę, iš čia krovinys bus gabenamas į Klaipėdą“, – trečiadienį BNS sakė LTG ryšių su visuomene vadovė Laura Gabrilavičiūtė.
Pasak jos, už krovinio gabenimą atsakingos LTG antrinės įmonės „LTG Cargo“ ir „LTG Cargo Polska“ kartu su partneriais.
Aliejų Klaipėdos uoste perkraus viena didžiausių krovos bendrovių „Bega“, iš čia jis greičiausiai iškeliaus į Europos rinkas, sako įmonės vadovas.
„Kol kas dar kaupiamos jo partijos, kur jis keliaus, dar nežinome, greičiausiai į Europą“, – BNS trečiadienį sakė „Begos“ generalinis direktorius Laimonas Rimkus.
Jo teigimu, dalis užsakovų bendrovei yra žinoma, dalis – nauji, o aliejus iš Ukrainos per Klaipėdą vežamas ne eksperimentiniais tikslais, o neturint kito pasirinkimo.
„Su kai kuriomis kompanijomis dirbome ir anksčiau, mums žinomi tie partneriai, bet yra ir naujų. Nežinau, ar taip išbandomi nauji keliai, daroma tik todėl, kad šiuo metu kito kelio, alternatyvos nėra“, – sakė L.Rimkus.
„Bega“ krauna ir bandomaisiais traukiniais iš Ukrainos per Lietuvą gabenamus grūdus – dviem traukiniais jau atvežta apie 2,8 tūkst. tonų grūdų.
Dėl Rusijos pradėto karo Ukraina negali per savo uostus išvežti maždaug 20 mln. tonų pernykščio derliaus grūdų ir paprašė Europos Sąjungos pagalbos.
Dėl Ukrainoje ir Baltijos šalyse platesnės nei Lenkijoje geležinkelio vėžės šis maršrutas yra gana sudėtingas, tačiau LTG vadovas Egidijus Lazauskas anksčiau BNS sakė, kad toks krovinių vežimas pasiteisino, o reisų dažnumą lems ne tik įmonių poreikis pervežimams, bet ir konkurencija su kitais vežėjais.
Pirmasis bandomasis traukinys iš Ukrainos į Lietuvą atvyko gegužės 19-ąją, juo atgabentas gyvulių pašarams skirtas priedas lizinas, šio krovinio užsakovė buvo Klaipėdos logistikos įmonė „Gen Cargo“.