Ketvirtadienį miesto taryba pritarė, jog savivaldybė pasirašytų sutartį su Europos investicijų banku (EIB), pagal kurią būtų skirtas beveik 680 tūkst. eurų finansavimas galimybių studijos rengimui. EIB skirtų 90 proc. lėšų, dešimtadalį – savivaldybė.
Meras Vytautas Grubliauskas sako, kad realų naujo transporto projektą būtų galima parengti 2020-aisiais, o jau 2022-aisiais jį pradėti įgyvendinti.
Pasak jo, šiemet savivaldybė savo veiklos plane jau patvirtino, jog turėtų būti rengiama Klaipėdos tramvajaus galimybių studija, tuo metu savivaldybės kolegija patvirtino elektra varomų transporto priemonių įsigijimo ir diegimo kryptį, kuri ir būtų įgyvendinama minėta galimybių studija ir būtų vystoma.
Akcentuočiau ne konkrečią transporto priemonę, o elektra varomų transporto priemonių diegimą Klaipėdoje, tai gali būtų ir tramvajus, ir elektrobusas.
„Akcentuočiau ne konkrečią transporto priemonę, o elektra varomų transporto priemonių diegimą Klaipėdoje, tai gali būtų ir tramvajus, ir elektrobusas. Elektrobusas yra greitesnis sprendinys, bet tramvajus, varomas elektra, Klaipėdos miesto kontekste žinant miesto situaciją, būtų ne prasčiausias variantas“, – BNS šią savaitę sakė meras.
Jis sako, kad tramvajus būtų brangesnis sprendimas miestui, todėl studijoje turėtų būti vertinamos abi galimybės, po to dar bus atliekamas ekonominis ir finansinis projekto vertinimas, pateikiami vadinamieji priešprojektiniai pasiūlymai. Neatmetama, kad projektui būtų ieškoma ir partnerių.
Mero vertinimu, elektrinių autobusų įsigijimas būtų pigesnis, tačiau būtų svarstoma apie viso autobusų parko atnaujinimą, todėl išlaidos priklausytų nuo nustatytų autobusų įsigijimo terminų.