Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „KLASCO“ šiemet investicijoms skyrė 20 mln. eurų. Pusę iš jų – 10 mln. eurų nuspręstą skirti naujiems, galingesniems ir technologiškai modernesniems kranams įsigyti.
"Šių kranų keliamoji galia žymiai didesnė. Įranga sumontuota taip, kad krovinį bus galima tiksliai nuleisti į laivo dugną. Taip bus galima išvengti triukšmo“, – aiškino bendrovės „KLASCO“ generalinis direktorius Audrius Pauža. Krova Klaipėdos uoste, išgilinus krantines, vis auga. Jau galima priimti laivus su grimzle iki 14 metrų, todėl reikalingi ir naujų parametrų kranai.
Naujieji kranai gaminti Vokietijoje, jau kurį laiką montuojami Klaipėdos uoste. „Atsipirkti jie turėtų per 5–7 metus. Skaičiuojame, kad du kranai pakeis šešis dabar dirbančius. Manau, kad jie sklindantį triukšmą sumažins per pusę, jei ne daugiau dėl naujų technologijų“, – aiškino direktorius.
Senieji kranai, keldami metalą, krovinį nuleisdavo iš didesnio aukščio, triukšmą girdėdavo ir aplinkiniai gyventojai.
„Uostas visada buvo uostas, mes triukšmo neišvengsime. Bet jis turi būti minimalus, negali trukdyti žmonėms gyventi. Tai mūsų kaimynai, o kaimynus turime gerbti“, – aiškino A.Pauža.
„KLASCO“ teritorijoje pastatyti ir trys nauji sandėliai-palapinės, kur bus galima sandėliuoti vienu metu apie 60 tūkst. tonų grūdų. Naujieji kranai, viliamasi, paspartins krovos į laivus procesą.