„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Klaipėdiečių ir uostininkų derybas dėl uosto plėtros prižiūrės ministerijos

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje ketvirtadienį apsilankęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis patikino, kad tiek Susisiekimo, tiek Aplinkos ministerijų atstovai prižiūrės, jog būtų pasiektas tiek uostininkus, tiek ir miestelėnus tenkinsiantis bendrasis planas.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis teigė sieksiantis, jog Klaipėdos miestas ir uostas susitartų, kokia galima uosto plėtra.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis teigė sieksiantis, jog Klaipėdos miestas ir uostas susitartų, kokia galima uosto plėtra. / A.Jašinskienės/15min.lt nuotr.

„Sutarėme, kad turi būti glaudžiau derinami miesto ir uosto planai ir atitikti tiek uosto, tiek miesto interesus. Sutarėme iki premjero darbo grupės vizito kovą Klaipėdoje surengti dar bent du posėdžius su ministerijos atstovais, kad būtų derinami planai“, – teigė ministras R.Masiulis.

Jis dar kartą pabrėžė, jog dar nėra apsispręsta, kokia bus pasirinkta bendrojo plano koncepcija.

Yra parengtos keturios koncepcijos, kaip turėtų plėstis Klaipėdos uostas per artimiausius dvidešimt penkerius metų. Pagal pirmąjį scenarijų numatyta dabartinės uosto teritorijos plėtra ir infrastruktūros didinimas uosto rezervinėse teritorijose. Antrajame numatoma suformuoti naują beveik 80 hektarų ploto teritoriją uosto reikmėms Kuršių mariose tarp Smeltės pusiasalio ir Kiaulės Nugaros salos.

Trečiasis scenarijus numato galimybę plėsti uostą šiaurinėje dalyje ir statyti išorinį uostą. Ketvirtoji koncepcija numato maksimalią plėtrą ir vystyti uostą tiek šiaurinėje, tiek pietinėje dalyje. Būtent šitokiam plėtros planui labiausiai pritaria patys uosto vystytojai. Tačiau galimybei statyti išorinį uostą priešinasi miestiečiai, ypač Melnragės gyventojai.

Anot R.Masiulio, miestas ir uostas privalės susitarti ir surasti bendrą sprendimą. „Kompensacinės priemonės miestui už uosto plėtrą, ar dar kažkokie mechanizmai turi būti“, – teigė jis.

Aplinkos ministras Kęstutis Navickas teigė, jog bus analizuojama, kaip reikės keisti teisinį reguliavimą dėl kranto apsaugos įstatymo, hidrometeorologinės stoties iškėlimo ir kt.

Anot Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovo Arvydo Vaitkaus, uostas jau seniai apsisprendęs siekti, kad būtų pritarta ketvirtajai koncepcijai. „Mes turime tvirtus argumentus, kodėl ketvirtoji koncepcija yra svarbi“, – sakė jis žurnalistams.

Tuo tarpu susitikime dalyvavęs Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas patikino, jog tokie planai negali būti tvirtinami be miesto sutikimo. „Jei maksimalioji plėtros alternatyva būtų tvirtinama Vilniuje be miesto pritarimo – aš gal pasakysiu dramatizuotai – čia būtų tiesioginio valdymo įvedimas. Galbūt mes prie to neprieisime ir aš kalbu hiperbolizuodamas. Neįsivaizduoju kitokio kelio, sprendimo, negu tai padaryti drauge“, – teigė uostamiesčio meras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs