Trečiadienį į Klaipėdą atkeliaujantį 19,5 tūkstančių TEU talpinantį konteinervežį „MSC Ingy“ į uostą įves du locmanai. Pasak uosto kapitono Adomo Aleknos, tai nemenkas iššūkis. Įvertinus laivo plotį, uosto kanale iš abiejų laivo pusių liks vos po 50 metrų, tad labai svarbu, kad įvestas laivas būtų laiku ir teisingai pasuktas.
Gigantiškam 400 metrų ilgio ir 60 metrų pločio laivo įplaukimui specialistai rengėsi dar vasaros pabaigoje. Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje esančiame treniruoklyje uosto locmanai bei „MSC“ kompanijos kapitonai išbandė realiomis sąlygomis įvesti tokių apimčių laivą. Iki šiol ilgiausias uoste viešėjęs laivas buvo tos pačios „MSC“ kompanijos 366 metrų ilgio ir 48 metrų pločio gigantas.
„Pažiūrėjome, įvertinome į ką reikia atkreipti dėmesį. Šią vasarą į Klaipėdą jau plaukė dideli laivai, 366 metrų ilgio, šis – 40 metrų ilgesnis. Įspūdis bus įdomus ir gražus“, – sakė uosto kapitonas A.Alekna.
Į Klaipėdą tokie laivai gigantai šiemet ėmė plaukti intensyviai nuo gegužės mėnesio. Esminis konteinerių augimo „kaltininkas“ – konteinerių paskirstymo centras, įkurdintas bendrovėje „Klaipėdos smeltė“. Prieš dešimt metų „Klaipėdos smeltę“ įsigijo kompanija „Terminal Investment Limited“, kurios pagrindiniu savininku yra pasaulinis milžinas „Mediterranean Shipping Company“ („MSC“). Šios kompanijos laivai ir plaukia į Klaipėdą. Neabejojama, jog potencialas didžiulis, mat į šių laivų atėjimą sureagavo ir aukščiausioji valdžia, sumažinusi šiems laivams milžinams rinkliavas Klaipėdos uoste.
Uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus tikino sulaukęs iš kompanijos savininkų centrinės būstinės Ženevoje padėkos laiško.