Klaipėdos ir Italijos uostai mezga glaudesnius tarpusavio ryšius

Uosto krovinių srautų didinimas, veiklos diversifikavimas, ryšiai su stambiais Vakarų šalių gamintojais ir ekspeditoriais išlieka esminiu šių metų Klaipėdos uosto prioritetu. Italijoje šią savaitę darbo vizitu viešinti Uosto direkcijos delegacija ieško bendradarbiavimo galimybių, kurios prisidėtų prie Klaipėdos uosto krovinių perskirtymo, jų srautų iš Vakarų didinimo.
Bendradarbiavimo memorandumas, kurį pasirašė Klaipėdos ir Taranto jūrų uostų bei Lietuvos konsulato Italijoje vadovai.
Bendradarbiavimo memorandumas, kurį pasirašė Klaipėdos ir Taranto jūrų uostų bei Lietuvos konsulato Italijoje vadovai. / Klaipėdos uosto direkcijos nuotr.

„Tai pirmas tokio lygmens Uosto direkcijos atstovų vizitas Italijoje, siekiant plėtoti bendradarbiavimą, megzti glaudesnius tarpusavio ryšius, stiprinti partnerystę. Per penkias dienas turėjome 11 susitikimų, tarp kurių – su trijų Italijos jūrų uostų, juose veikiančių įmonių atstovais.
Su uostais susipažinome ir iš vandens, ir būdami jų teritorijoje. Pagrindinis vizito tikslas – bendrų sąlyčio taškų vystant bendradarbiavimą transporto bei logistikos sektoriuose, dalijantis patirtimi laivybos, uostų plėtros, tvarumo temomis, paieškos. Šią savaitę pasirašėme du bendradarbiavimo susitarimus“, – sako AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis
Latakas.

Uosto direkcijos delegacijai viešint Italijos Taranto jūrų uoste ir siekiant užtikrinti sistemingą bei ilgalaikį bendradarbiavimą, pasirašyta bendradarbiavimo sutartis, kuria uostai įsipareigojo dalytis gerąja praktika, sukauptomis žiniomis tvaraus uostų vystymo, energetikos transformacijos, skaitmenizacijos, inovacijų ir kitose srityse. Sutarta plėtoti bendradarbiavimą ir dalyvaujant tarptautiniuose projektuose, iniciatyvose.

Memorandumą pasirašė Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas, Taranto jūrų uosto vadovas Sergio Prete bei Lietuvos garbės konsulas Italijoje Giuseppe Saracino.

Taranto jūrų uostas itin svarbus šalies krovinių gabenimo srityje, jis taip pat atlieka svarbų komercinį ir strateginį vaidmenį. Uosto direkcijos delegacija viešėdama Taranto uoste turėjo galimybę iš arti susipažinti su uoste esančia infrastruktūra, veikiančiomis įmonėmis, terminalais, prieš metus pradėjusiu veikti jūrinių vėjo jėgainių parku.

Uosto direkcijos vadovas susitiko su Taranto uosto vadovu prof. Sergio Prete, pietų Italijos infrastruktūros projektų vystytojais, krovos kompanijomis.

Uosto direkcijos delegacija, lydima LR ambasadorės Italijoje Dalios Kreivienės, lankėsi Triesto uoste. Klaipėdos uostui verslo ryšiai su Triestu svarbūs dėl naujų krovinių srautų formavimo, šis uostas taip pat itin svarbus patirties mainų partneris inovacijų ir aplinkosaugos srityse.

Suplanuotas kryptingas ir ilgalaikis dvišalis bendradarbiavimas įprasmintas bendradarbiavimo susitarimo pasirašymu.

Bendradarbiavimo sutartimi Klaipėdos ir Triesto jūrų uostai įsipareigojo
glaudžiai bendradarbiauti tvarios uostų plėtros, taršos prevencijos, atsinaujinančios energetikos, žiedinės ekonomikos srityse.

Dokumentas taip pat apibrėžia uostų bendradarbiavimą tobulinant ir
modernizuojant uoste veikiančias sistemas ir įrangą, taikant naujas technologijas. Dalijimasis informacija taip pat numatytas uostų infrastruktūros plėtros, prekybos kelių ir krovinių srautų Europoje ir kaimyniniuose regionuose srityse.

Memorandumą pasirašė Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas ir Triesto jūrų uostų vadovas Zeno D’Agostino.

Impulsą bendradarbiauti su Triesto uostu davė praėjusiais metais vykęs susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio vizitas ir iniciatyva formuoti krovinių srautą maršrutu Triestas–Duisburgas–Kaunas, numatant šio maršruto pratęsimą iki Klaipėdos uosto.

Uosto direkcijos delegacija šiandien taip pat turėjo galimybę iš arti susipažinti su Triesto uosto veikla, esama infrastruktūra, apsilankyti logistikos kompanijose.

Triesto jūrų uostas Italijoje įsikūręs pačioje Europos širdyje. Jo vaidmuo ypač svarbus tarpžemyniniame jūrų transporte ir Viduržemio jūros regiono vidaus prekybos tiekimo grandinėse.

Uostas turi itin puikiai išvystytą geležinkelio kelių sistemą ir susisiekimą su Europos greitkeliais.

Daugiau nei 400 traukinių kiekvieną mėnesį Triestą sujungia su Šiaurės Rytų Italijos ir Vidurio Europos gamybos ir pramonės taškais. Uoste veikia apie 40 milijonų tonų kasmet perpilantis naftos terminalas.

Veikia konteinerių, ro-ro, daugiafunkciai krovinių terminalai. Triesto uoste taip pat įsikūręs stambus kruizinės laivybos centas, kuriame kasmet švartuotojasi apie 120 kruizinių laivų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis