Belgų žemkasė atviroje jūroje darbuojasi net ir pučiant stipresniam vėjui. Beveik dviejų kilometrų ilgio laivybos kanalas už uosto vartų bus pagilintas puse metro nuo dabartinio – 15 m. Tai itin svarbu siekiant užtikrinti saugų tanklaivių įplaukimą į uostą esant prastesniam orui.
15 metrų gylis šiemet jau pasiektas šiaurinėje uosto dalyje. Jis leidžia „Panamax“ tipo laivams įplaukti į uostą pilnai pakrautiems.
„Gilinimas iki 15,5 metro leistų daryti kaip ir vieną žingsnelį, siekiant 18–20 metrų perspektyvoje turėti „Baltmax“ gylį Klaipėdos uosto šiaurinėje dalyje. Ir, aišku, visa tai leistų be jokių ribojimų konkuruoti Baltijos jūroje“, – tikina Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
15 metrų gylis dalyje laivybos kanalo Klaipėdą priartino prie vieno didžiausių konkurentų – Rygos uosto. Pasiekti Talino ir kitų Estijos uostų 17 metrų gylį uostas planuoja tik iki 2020 m. Didesni gyliai leidžia tikėtis didesnių krovinių srautų, o tai – ir didesnė nauda valstybei.
„Dar prieš kelis metus maždaug apie pusę milijardo būdavo įnešama į valstybės biudžetą, tai mes šiais metais skaičiuojame pagal krovinių apyvartą, kad skaičius artėja vieno milijardo link“, – sako A.Vaitkus.
Pernai Klaipėdos uoste perkrauta daugiau kaip 36 mln. tonų, šiemet tikimasi krova pasieks rekordinius 38 mln. tonų krovinių.