„Uosto laivybos kanalo gilinimo projektas yra ypač svarbus Klaipėdos uostui. Su naujais gylio parametrais kartu tampame konkurencingesni rinkoje, didėja logistinės grandinės efektyvumas – galėsime priimti dar didesnius laivus, juos bus galima pilniau pakrauti, tai krovinio siuntėjui leidžia sutrumpinti gabenimo laiką. Įgyvendinus šį projektą taip pat bus sudarytos palankesnės sąlygos jūrų transporto eismui, didės didžiųjų laivų plaukimo ir manevravimo uoste saugumas, projektas prisidės ir prie oro taršos mažinimo“, – sako AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Pernai metų paskutinėmis liepos dienomis pradėti Klaipėdos uosto išorinio ir dalies vidinio laivybos kanalo gilinimo darbai kartu siejami su povandeninio pylimo ties I Melnrage formavimo darbais.
Per pusę metų trukusius gilinimo darbus iš viso iškasta 1,8 mln. kubinių metrų grunto, iš kurių apie 180 tūkst. m³ smėlingo grunto panaudota povandeninio pylimo formavimo darbams ties I Melnrage. Šia krantotvarkos priemone siekiama papildyti paplūdimį smėliu, tai tuo pačiu sudaro palankias sąlygas kopagūbrio regeneracijai. Prie kranto po vandeniu supiltas smėlis palaipsniui metamas į krantą, vėjo nunešamas į kopagūbrį. Pajūrio zonoje ties Melnrage Uosto direkcija paplūdimį smėliu, vykdydama laivybos kanalo gilinimą, pildė pirmą kartą.
Išorinio ir dalies vidinio laivybos kanalo gilinimo darbus atliko tarptautinį konkursą laimėjusi Belgijos uostų gilinimo ir valymo kompanija „Jan de Nul N.V.“, veikianti pagal jungtinės veiklos sutartį su „Baggerwerken Decloedt en Zoon N.V.“.
Atlikta darbų už kiek daugiau nei 35 mln. eurų su PVM.
Šiuo metu Klaipėdos uoste taip pat vykdomas vidinio laivybos kanalo iki Malkų įlankos gilinimo iki 15,5 metro projektas, kurį nuo pernai metų spalio atlieka tarptautinį konkursą laimėjusi olandų kompanija „Van Oord Dredging and Marine Contractors bv“. Pagal sutartį darbai turėtų būti baigti iki vasaros.