„Džiaugiamės, kad jau visu šimtu procentų esame pasirengę skelbti konkursą žemsiurbės-žemkasės įsigijimui. Kilo daug klausimų dėl specifikacijų, turėjome daug aršių diskusijų. Tai ilgalaikis techninis įrenginys ir turi būti maksimaliai pritaikytas mūsų uostui. Mūsų uostas yra specifinis, daug klausimų, kokio tūrio turi būti bunkeris, koks bus tokio laivo apyvartumas, keliomis pamainomis reikės dirbti. Kaip mes jį išnaudosime ar nebereikės sutarčių su kitomis bendrovėmis“, – vardijo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto vadovas Arvydas Vaitkus.
Specifikacijų sąrašas po išsamių analizių pailgėjo nuo 50 iki 166 puslapių.
Žemsiurbę įsigyti Klaipėdos uostas planuoja jau kelerius metus. Iki šiol tekdavo tokius laivus nuomotis.
Anot A.Vaitkaus, siekiama, kad Klaipėdoje dirbsianti žemsiurbė turėtų dvigubo kuro variklį, t.y. galėtų veikti varoma skirtingų rūšių degalais. „Tai būtų geras unisonas su „Klaipėdos naftos“ SGD terminalu, žemsiurbę būtų galima varyti ir dujomis ir taip eksploatacijos kaštai sumažėtų 40 proc. Tikimės labai stipriai sutaupyti“, – teigė A.Vaitkus.
Jo žiniomis, Europoje yra 3-4 gamintojai, galintys pagaminti tokį technikos įrenginį. Neatmetama galimybė, kad tokią žemsiurbę pajėgtų pastatyti ir „Vakarų laivų gamykla“ Klaipėdoje. „Žinoma, tokie įrenginiai paprastai statomi keliose kompanijose, nestatomi vienoje nuo pradžių iki galo“, – paaiškino A.Vaitkus.
Konkursą skelbti norima jau šį mėnesį. Kada žemsiurbę jau pavyktų turėti Klaipėdoje – nesiryžtama spėlioti. Dabar nekalbama ir apie kainą, kiek tokia technika kainuotų. Anksčiau būta svarstymų, kad žemsiurbė atsieitų 35-36 mln. eurų.