Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadybos pirmininkas Nerijus Udrėnas teigė, kad įmonės vadovybė vertino sankcijas teisine prasme, bet nerodė pakankamo aktyvumo informuojant akcininką.
Valdyba įvertino tai, kad vadovybė suprato trąšų nutraukimą kaip riziką. „Įmonės vadovybė, sužinojusi apie tai, kad kroviniai judės ir po gruodžio 8 d., iš karto neinformavo akcininkų ir valdybos. Tai yra esminė informacija, kurią reikėtų iš karto komunikuoti“, – sakė valdybos pirmininkas.
Jis pabrėžė, kad A.Latakas nepažeidė įvestų sankcijų, tačiau ne iki galo išpildė akcininkų ir valdybos lūkesčius bei tikslus. Progos pasidalinti informacija su valdyba direkcijos vadovas turėjo.
„Privačioje įmonėje būtų įvairiai reaguojama į tokį savalaikį informacijos nepasidalijimą“, – sakė N.Udrėnas. Jis pridūrė, kad bus siekama gerinti komunikaciją tarp vadovybės ir valdybos.
Kalio trąšų iš Baltarusijos krovos nutraukimo klausimas Klaipėdos uoste ankstesniuose valdybos posėdžiuose buvo aptariamas spalio ir lapkričio mėnesio posėdžiuose. Planuotas trąšų krovos netekimas ir daugiau nei ketvirtadaliu mažesnės pajamos.
„Mes matėme ekonominę situaciją ir apie tai, kad trąšos toliau judės...Tikrai kasdieninėje įmonės veikloje nedalyvaujame“, – sakė valdybos pirmininkas.
Savo trumpą komentarą dėl valdybos sprendimo raštu pateikė ir A.Latakas.
„Vertiname valdybos pirmininko išsakytą poziciją dėl tolimesnio darbo. Sieksime įgyvendinti išsakytus lūkesčius. Tikimės, kad su Uosto direkcijos valdyba įgyvendinsime įmonei iškeltus strateginius tikslus“, – atsiųstame pranešime cituojamas direkcijos vadovas.
Galutinį sprendimą priims ministras M.Skuodis
Valdybos posėdis buvo sušauktas susisiekimo ministrui Mariui Skuodžiui reaguojant į per Lietuvą ir toliau vežamas JAV sankcionuotos įmonės „Belaruskalij“ trąšas. Jis teigė manantis, kad Klaipėdos uosto vadovas negali dirbti toliau. Prieš savaitę valdyba paprašė A.Latako raštu pateikti daugiau informacijos.
Uosto direkcijos valdybos pirmininkas Nerijus Udrėnas praėjusią savaitę naujienų agentūrai BNS sakė, kad A. Latako buvo paprašyta raštu sudėlioti, ar uosto vadovai sekė per Klaipėdą eksportuojamų JAV sankcijų sulaukusių „Belaruskalij“ trąšų reikalus, ar jie komunikavo su Susisiekimo ministerija, kitomis suinteresuotomis šalimis.
Pats A.Latakas anksčiau interviu teigė, kad savo klaidų šioje situacijoje nemato.
Šią savaitę paskelbta, kad „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška netrukus turės trauktis iš pareigų. Tą nusprendė bendrovės valdyba. Klaipėdos uosto direkcijos atveju valdyba negalėjo nušalinti A.Latako – jų balsas yra tik patariamas.
Direkcija nėra akcinė bendrovė kaip „Lietuvos geležinkeliai“, todėl skirti ir atleisti vadovą gali tik Susisiekimo ministerija. Penktadienį po Klaipėdos uosto direkcijos posėdžio N.Udrėnas teigė, kad visa surinkta informacija bus persiųsta ministrui.
Susisiekimo ministras M.Skuodis praėjusį penktadienį žiniasklaidai sakė sunkiai įsivaizduojantis, kaip Klaipėdos uosto vadovybė galėtų dirbti toliau.
A.Latakas, kalbėdamas su naujienų agentūra BNS, šių žodžių pernelyg nesureikšmino ir ragino palaukti valdybos nuomonės. „Aš taip vertinčiau, kad tai turbūt buvo pasakymas iš eigos – situacijai įkaitus iki raudonumo. Emocinis pasakymas, nes ministras turbūt galėtų be valdybos sprendimą vienokį ar kitokį įgyvendinti“, – sakė jis.
A.Latakas Klaipėdos jūrų uosto direkcijos vadovu tapo 2020 m. birželio 11 d., jį paskyrė buvęs susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.