Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Klaipėdos uosto direkcijai – apdovanojimas už laivybos kanalo gilinimą

Lietuvos Pramonininkų Konfederacija jau 20-tą kartą surengtoje apdovanojimų ceremonijoje pagerbė labiausiai Lietuvos verslui nusipelniusias pramonės įmones. Tarp laimėtojų – Klaipėdos uosto direkcija, kuri aukso medalį gavo už strategiškai svarbų laivybos kanalo gilinimą.
Renginio akimirkos / LPK nuotr.
Renginio akimirkos / LPK nuotr.

Iš viso šiemet įteiktas 81 aukso ir 11 sidabro medalių už gaminamą produkciją ir atliktus darbus. Apdovanojimus teikė ir sveikinimo žodžius tarė premjeras S. Skvernelis, ūkio ministras M. Sinkevičius ir konfederacijos prezidentas R. Dargis.

Vieni iš laureatų – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, statybos ir

statybinių medžiagų pramonės grupėje apdovanota už uosto išorinio laivybos kanalo gilinimą. Uosto direkcijai taip pat atiteko ir sėkmingai dirbančios įmonės titulas vidutinių įmonių grupėje.

„Džiaugiamės, kad esame įvertinti už tai, ką darome. Vienas iš mūsų tikslų yra uoste turėti maksimalų 17 m gylį, kad į Klaipėdą galėtų patekti didžiausi per Belto sąsiaurį plaukiantys laivai“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Renginio akimirkos / LPK nuotr.
Renginio akimirkos / LPK nuotr.

„Šiemet atverstas naujas puslapis Klaipėdos uosto istorijoje – atlikus išorinio uosto laivybos kanalo gilinimo darbus, dalyje uosto buvo patvirtinta nauja leistina grimzlė. Tai signalas krovinių eksportuotojams, kad Klaipėdos uoste laivai gali būti pakrauti pilniau, o Klaipėdos uostas tampa konkurencingesnis“, – kalbėjo jis.

Didesnis gylis – daugiau krovinių

Išorinio laivybos kanalo gilinimo darbai unikalūs tiek dėl atlikimo specifikos, tiek dėl to, kad jie buvo vykdomi ypač nepalankiomis oro sąlygomis (sausio, vasario mėn.), pasitelkus specialią įrangą. Nepaisant nepalankių sąlygų, darbai buvo įvykdyti laiku ir neviršijant sutartinės kainos.

Šių darbų dėka, kovo pabaigoje dalyje uosto buvo patvirtinta nauja maksimali leistina grimzlė – vietoj buvusių 13,4 m leistina grimzlė padidinta iki 13,8 m.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Klaipėdos jūrų uostas
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Klaipėdos jūrų uostas

Didesnė leistina grimzlė – vienas esminių pokyčių Klaipėdos uoste šiais metais. Tuo siekiama į „Panamax“ laivus pakrauti kuo daugiau krovinių. Kartu tai galimybė Lietuvai išlaikyti tranzitinių krovinių srautus.

Laivybos kanalą sieks gilinti toliau

Kiekvienais metais didėjant laivų apimtims, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos siekis yra toliau gilinti kanalą.

Išorinis laivybos kanalas išgilintas maždaug 1200 m ruože, gilinimo metu iškasta 51 431 kubinių metrų grunto, o darbų vertė siekia 1,098 mln. eurų. Darbus atliko belgų kompanija „Jan de Nul N. V.“

Dar 2015 m. pabaigoje iki 15 m išgilinta dalis vidinio uosto įplaukos kanalo (šiaurinė jo dalis), šių darbų vertė siekė 4,14 mln. Eur.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais