Uosto direkcijos valdybos pirmininkas Nerijus Udrėnas BNS sakė, jog valdybos sprendimas bet kuriu atveju bus tik rekomendacinis. Uosto direkcijos generalinį direktorių skiria ir atleidžia susisiekimo ministras.
N Udrėnas prieš savaitę BNS sakė, kad A.Latako paprašyta raštu sudėlioti, ar uosto vadovai sekė per Klaipėdą eksportuojamų JAV sankcijų sulaukusių „Belaruskalij“ trąšų reikalus, ar jie komunikavo su Susisiekimo ministerija, kitomis suinteresuotomis šalimis.
Korporatyvinio valdymo ekspertas Rytis Ambrazevičius sako, jog valstybės įmonės, kokia yra Klaipėdos jūrų uosto direkcija, valdyba gali tik rekomenduoti atleisti ar neatleisti vadovą, o sprendimą gali priimti tik ministras.
„Kitos pažangios pasaulio, tarp jų ir EBPO, šalys, skirtingai nei Lietuva, neturi tokio juridinio statuso, kaip valstybės įmonė. Tai nuo tarybinių laikų likusi atlieka, nes čia ministras sprendžia pagrindinius klausimus, bet ne valdyba su nepriklausomais nariais“, – LRT televizijai šią savaitę sakė R. Ambrazevičius.
Tuo metu „Lietuvos geležinkeliai“, pasak jo, yra akcinė bendrovė ir pagal įstatymą valdyba skiria ir atleidžia generalinį direktorių.
„Tiesiog mūsų Vyriausybės jau 30 metų niekaip negali išgyvendinti valstybės įmonių statusą turinčių įmonių ir pakeisti jas į akcines bendroves ar kitokias teisines formas, kurios visiems yra įprastos ir žinomos. Ir tai buvo rekomendacija stojant į EBPO 2018 metais ir vis dar mindžikuojame, nežinau kodėl“, – teigė R.Ambrazevičius.
Tiesioginis A.Latako vadovas M.Skuodis praėjusį penktadienį pareiškė sunkiai įsivaizduojantis, kaip Klaipėdos uosto vadovybė galėtų dirbti toliau.
Konkursą laimėjęs A.Latakas uostui vadovauja nuo 2020 metų birželio, į postą jį paskyrė tuometinis susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.