15min jau rašė, kad praėjusį trečiadienį Vilniaus valdžia pritarė rezoliucijai, kurioje numatoma skirti per 2 mln. eurų naujos oro maršruto krypties Vilnius–Londonas rinkodaros priemonėms finansuoti. To esą reikia verslui.
Tuo metu Konkurencijos taryba tikina, kad tam reikėtų gauti EK pritarimą.
Prieš skirdama 2,1 mln. eurų paramą, Vilniaus miesto savivaldybė turėtų kreiptis į Europos Komisiją, kuri įvertins, ar tokia parama būtų suderinama su ES vidaus rinka.
„Tokia pagalba gali būti teikiama tik gavus Europos Komisijos pritarimą. Taigi, prieš skirdama 2,1 mln. eurų paramą, Vilniaus miesto savivaldybė turėtų kreiptis į Europos Komisiją, kuri įvertins, ar tokia parama būtų suderinama su ES vidaus rinka. Be Europos Komisijos pritarimo skirta valstybės pagalba yra laikoma neteisėta ir Europos Komisijos ar nacionalinių teismų sprendimu gali būti išieškota iš pagalbos gavėjo su palūkanomis“, – BNS atsiųstame komentare teigė Konkurencijos tarybos Viešųjų subjektų priežiūros skyriaus vedėjos pavaduotoja Agnė Adomaitytė.
Anot jos, EK savo gairėse dėl valstybės pagalvos oro uostams ir oro linijų bendrovėms teigia, kad pagalba veiklos pradžiai gali būti skirta, jei dėl tokios pagalbos įmonės gauna reikiamų paskatų pradėti skraidyti naujais maršrutais iš regioninių oro uostų, didėja ES piliečių judumas ir yra skatinama regioninė plėtra.
„Oro vežėjų veikla turėtų būti pagrįsta rinkos ekonomikos sąlygomis, todėl kiekvienas vežėjas turėtų pats nuspręsti, kokiais maršrutais skraidinti, kad veikla būtų pelninga. Žinoma, oro vežėjai ne visuomet yra pasirengę be skatinimo priemonių prisiimti riziką ir pradėti skrydžius naujais maršrutais“, – pažymi A.Adomaitytė.
Investicijos atsipirktų „su kaupu“
Vilniaus miesto savivaldybės taryba praėjusią savaitę pritarė valdančiųjų siūlymui per trejus metus skirti apie 2,1 mln. eurų skrydžių į vieną pagrindinių Londono oro uostų rinkodarai – tikimasi, kad tai pritrauks didžiausią Jungtinės Karalystės vežėją „British Airways“.
Tuomet miesto meras Remigijus Šimašius teigė, kad savivaldybės investicijos „atsipirktų su kaupu“ skaičiuojant vien tiesioginę naudą, jei Vilnių investicijoms pasirinktų bent pusė potencialių investuotojų.
Lietuvos oro uostų vadovas Gediminas Almantas BNS praėjusią savaitę teigė, kad Vilniaus valdžios sprendimas skirti 2,1 mln. eurų pritraukti tokį vežėją gali būti naudingas, tačiau kol kas neaišku, ar taip nebus pažeistos valstybės paramos taisyklės.
Pernai rugsėjį Lietuvos oro uostai pradėjo siūlyti 1 mln. eurų tiesioginių skrydžių plėtrai. Viena bendrovė gali tikėtis iki 200 tūkst. eurų paramos, jei pasiūlys naujų maršrutų Lietuvos keleiviams svarbiomis kryptimis arba didins skrydžių dažnį.