„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Krovą Klaipėdos uoste augino kroviniai konteineriuose

Kroviniai konteineriuose, mediena ir miškininkystės produktai, geležies ir plieno gaminiai bei metalo konstrukcijos, šaldyti, ro-ro ir kiti kroviniai – visa tai priskiriama generalinių krovinių segmentui. Būtent bendra jų krova Klaipėdos uoste buvo didžiausia ne tik lyginant šių ir praėjusių metų liepą, bet ir palyginus pirmus septynis šių metų mėnesius su tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Klaipėdos konteinerių terminalas
Klaipėdos konteinerių terminalas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Generalinių krovinių Klaipėdos uoste šių metų liepą krauta 14,5 procento arba 176 tūkstančiais tonų daugiau nei praėjusių metų vasaros viduryje. Lyginant pirmus 7 šių metų mėnesius su tuo pačiu laikotarpiu pernai, matomas 7 procentų augimas šiame segmente.

Viena iš priežasčių, kodėl krovinių augimas sparčiausiai kilo būtent šiame sektoriuje yra ta, kad pasaulinė laivybos milžinė „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) liepos viduryje atnaujino konteinerių paskirstymo veiklą Klaipėdos uoste.

Aurelijos Jašinskienės / 15min.lt nuotr./„Klaipėdos Smeltė“
Aurelijos Jašinskienės / 15min.lt nuotr./„Klaipėdos Smeltė“

„Liepos 11 dieną po dvejų metų pertraukos laivų krovos akcinės bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminalas vėl pradėjo veikti kaip regioninis krovinio paskirstymo centras ir priima okeaninius laivus, gabenančius konteinerius, skirtus plukdyti fideriniais laivais į gretimų Baltijos šalių uostus. MSC įtraukė Klaipėdos uostą į NWC TO IPAK (North-West Continent to India-Pakistan) jūrinį maršrutą. Šis laivybos maršrutas susieja Klaipėdą tiesiogine jungtimi su Indijos, Pakistano, Saudo Arabijos, Džibučio, Jungtinės Karalystės, Italijos, Prancūzijos ir kitų šalių uostais“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius, pavaduojantis generalinį direktorių, Vidmantas Paukštė.

Iš viso liepą Klaipėdos uoste apsilankė trys MSC kompanijos konteineriniai laivai, kurie Klaipėdos uostui generavo beveik 96 tūkstančius tonų krovinių. Šiame segmente krova taip pat augo ro-ro, medienos ir miškininkystės ir kitų generalinių krovinių grupėse.
Bendras krovos rezultatas Klaipėdos uoste per pirmus septynis šių metų mėnesius palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, mažesnis 1,6 proc. arba 411 tūkstančių tonų.

Birių krovinių segmente sausio–liepos mėnesiais krova augo 1,3 proc. arba beveik 159 tūkstančiais tonų. Didžiausias augimas šiame segmente matomas natūralių ir cheminių trąšų krovoje.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Klaipėdos uostas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Klaipėdos uostas

Skystų krovinių segmente, kuris apima naftos produktus, natūralias ir chemines trąšas, aliejus, suskystintas gamtines dujas ir kitus krovinius, per pirmus septynis šių metų mėnesius krauta 22 procentais mažiau nei pernai.

2021 m. sausio–liepos mėnesiais į Klaipėdos uostą atplaukė 3 829 laivai, tai 4,6 proc. arba 169 laivais daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Per pirmus septynis šių metų mėnesius Klaipėdos uoste apsilankė 111 286 keleiviai, o tai sudaro 7,3 proc. arba 8 707 keleiviais mažiau nei 2020 m. sausio–liepos mėnesiais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs