Į Varšuvos stotį įriedėjęs traukinys iš Kinijos miesto Čengdu simboliškai atidarė iniciatyvą „Viena juosta, vienas kelias“, kuriai Kinijos vadovas skiria ypatingą dėmesį. Šilko kelio pėdsakais sekantis krovininis geležinkelio maršrutas iš Sičuano centrinėje Kinijoje prekes gali atgabenti per porą savaičių, tris keturis kartus greičiau negu jūriniais konteineriais. Traukiniai jau kursuoja trečius metus, bet strateginio projekto atidarymo ceremonija turėjo palaukti Si Dzinpingo valstybinio vizito į Lenkiją.
Kitaip negu Varšuvą prieš dvylika metų aplankęs pirmtakas, Si Dzinpingas ypatingą dėmesį skiria Vidurio Europai – čia nuolat rengiami regiono lyderių susitikimai su Kinijos vadovais. Varšuva netgi iš pat pradžių prisijungė prie iniciatyvos steigti Azijos investicijų banką, nors Jungtinės Valstijos mėgino atkalbėti sąjungininkes nuo dalyvavimo institucijoje, turinčioje mesti iššūkį Vakarų dominuojamam Pasaulio bankui.
Kiniją vilioja didžiausia ir sparčiai auganti regiono ekonomika, kuri, be to, vienintelė Europoje per ketvirtį amžiaus nepatyrė jokio nuosmukio. Šalių prekyba kasmet viršija 15 mlrd. eurų, bet Lenkija daugiausiai importuoja kiniškas prekes. Keturios dešimtys susitarimų, pasirašomų per trijų dienų vizitą, turėtų užtikrinti, kad ir Lenkijos ūkininkams bei kitų prekių gamintojams bus lengviau patekti į viliojančią milžinišką Kinijos rinką, be to, kad būtų pigiau susisiekti oru.
Kai Kinijos planai Vidurio Europoje milžiniški, nedideli protestai dėl žmogaus teisių – pirmiausiai dėl religinės sektos „Falun Gong“ persekiojimo, – nė nematyti – juos gožia režimo šalininkų sveikinimai.