„Džiaugiamės konstruktyviu susitikimu su laivybos gigantės MSC prezidentu Diego Aponte ir kompanijos vadovybe. Be abejo, dėl COVID-19 plitimo teko planuotą susitikimą pakeisti nuotoliniu. Mums buvo svarbu išgirsti kompanijos planus dėl konteinerių paskirstymo Klaipėdos uoste perspektyvų, – teigia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas. – Buvome patikinti, kad Klaipėdos uostas išlieka kaip svarbi vieta MSC dėmesio lauke ir artimiausiuose laivybos kompanijos veiklos planuose. Mes savo ruožtu pažadėjome užtikrinti sklandų bendradarbiavimą bei dėmesį jų poreikiams, taip pat pristatėme pradedamus ir planuojamus uosto plėtros projektus, sustiprinsiančius uosto konkurencines galimybes.“
Nuotoliniame susitikime su Klaipėdos uosto vadovu dalyvavo Diego Aponte, MSC prezidentas, kapitonas Raffaele Porzio, MSC viceprezidentas, ir Ammar Kannan, „Terminal Investment Limited“ (TIL) generalinis direktorius. MSC yra viena iš konteinerinės laivybos linijų lyderių pasaulyje, savo atstovybes turinti 155 valstybėse. Jai šiuo metu priklauso 560 laivų. MSC grupei priklausanti TIL turi 65 konteinerių terminalus visame pasaulyje, taip pat ir Klaipėdos uoste veikiančią LKAB „Klaipėdos Smeltė“.
Pokalbio metu buvo patikinta, kad MSC planai dėl konteinerių paskirstymo centro Klaipėdos uoste yra rimti. Tai rodo ir LKAB „Klaipėdos Smeltės“ savininkų sprendimas įsigyti naujus STS kranus konteinerių krovai bei nemažinti darbuotojų skaičiaus.
Atkreiptas dėmesys, kad konteinerių pervežimai priklauso ir nuo pasaulinių tendencijų, o pastaruoju metu pokyčių atsirado ir dėl COVID-19.
„Uosto direkcijos pagrindinis uždavinys yra užtikrinti uosto konkurencingumą, vystant ir plėtojant uosto infrastruktūrą, bei garantuoti saugią laivybą. Tačiau mes taip pat siekiame, kad būtų išlaikyti esami krovinių srautai bei ieškoma papildomų“, – sako A. Latakas.
Per šių metų tris ketvirčius Klaipėdos uoste perkrauta 478 778 TEU konteinerių, tai yra 11,5 proc. mažiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Šiemet konteinerių apyvarta mažėjo visuose pagrindiniuose konteinerius kraunančiuose Baltijos jūros rytinės pakrantės uostuose.