Pagal LAKD sausio 24 dieną paskelbtą tarptautinio pirkimo konkursą, ieškomas rangovas tilto per Kruną rekonstrukcijai ir laikino tilto statybai automagistralės Vilnius–Kaunas 87 kilometre.
Rekonstrukcijos pasiūlymus rangovai gali teikti iki vasario 27 dienos.
„Kai pradėjau dirbti, Krunos tilto remonto darbai buvo numatyti 2027–2028 metams. Deja, Lietuvos tiltų būklė blogesnė nei aš pats ir Lietuvos automobilių kelių direkcija tikėjosi. Tai yra strateginis, kariniam mobilumui svarbus tiltas ir šiemet darbai prasidės“, – BNS šią savaitę sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Kaip nurodoma pirkimo specialiosiose sąlygose, visus darbus numatoma atlikti penkiais etapais.
Pirma bus statomi du laikini tiltai ir laikini privažiavimo keliai, toliau rekonstruojama esamo Krunos tilto kairė pusė, išardomas vienas laikinas tiltas, rekonstruojama Krunos tilto dešinė pusė bei išardomas antras laikinas tiltas.
Pasak LAKD, „skaidyti pirkimo objektą į mažesnes dalis yra netikslinga dėl darbų atlikimo technologijos ypatumų“, tai taip pat išbrangintų bendrą projekto vertę, dėl to organizuojamas vienas rangos darbų pirkimas.
Statyti laikiną jungtį nuspręsta atlikus ir eismo srautų modeliavimą, įvertinus strateginę automagistralės reikšmę.
„Pastačius laikiną tiltą ir vykstant esamo tilto rekonstrukcijos darbams, keliaujantiesiems automagistralės atkarpa Vilnius–Kaunas nereiks važiuoti apylankomis, taip bus taupomas ir kelionės laikas, ir degalų sąnaudos“, – LAKD pranešime cituojamas įstaigos generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Pasak Kelių direkcijos, rekonstrukcijos metu eismą iš Vilniaus Kauno kryptimi planuojama kreipti laikinu tiltu, o eismą iš Kauno Vilniaus kryptimi – rekonstruojamo tilto viena puse. Kita tilto pusė būtų rekonstruojama.
Laikino tilto per Kruną statybos techninį darbo projektą už beveik 89 tūkst. eurų parengė UAB „SRP Projektas“.
Tiltas per Krunos upę yra vienoje intensyviausių magistralės Vilnius–Kaunas vietų. LAKD duomenimis, per parą čia vidutiniškai pravažiuoja virš 30 tūkst. transporto priemonių.