„Lietuvos geležinkeliai“ pirmadienį pranešė sulaukę Latvijos geležinkelių reikalavimo padengti 57 mln. eurų nuostolius.
„Latvijas dzelzcelš“ teigimu, audito bendrovė „Ernst & Young“ paskaičiavo, jog Latvijos geležinkelių nuostoliai, patirti 2009–2017 metais, siekė 56,92 mln. eurų, o antrinės įmonės „LDz Cargo“ – 25,4 mln. eurų.
Įmonė tikina, jog „Lietuvos geležinkeliams“ nesutinkant sumokėti, Latvijos bendrovės svarstys imtis teisinių priemonių.
„Latvijas dzelzcelš“ pirmadienį pateikė pretenziją „Lietuvos geležinkeliams“ – įmonė prašo sumokėti beveik 57 mln. eurų kompensaciją už negautą pelną, kai Rengės ruožas nebuvo naudojamas, taip pat informacijos, kada bus atkurtas eismas geležinkeliu iš Mažeikių į Rengę.
Premjeras Saulius Skvernelis antradienį teigė nesuprantantis tokio Latvijos žingsnio, o pretenziją vadino neturinčią teisinio pagrindo.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis tokį Latvijos žingsnį pirmadienį įvertino kaip politinį žaidimą prieš spalio rinkimus. Jis apgailestavo, kad Ryga nesulaukė bylos su Europos Komisija pabaigos, juo labiau, kad Lietuvos bendrovė jau pradėjo atstatyti Rengės ruožą.
„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška pirmadienį sakė, kad bendrovė yra suderinusi eismo Rengės ruožu atkūrimo planą ir jo laikosi, o jį planuojama atstatyti iki kitų metų pabaigos.
Rengės ruožas išardytas 2008 metais. Pernai Europos Komisijos „Lietuvos geležinkeliams“ skirtą 27,87 mln. eurų baudą įmonė sumokėjo sausio pradžioje, o pernai gruodį Europos Sąjungos (ES) Bendrajam Teismui Liuksemburge pateikė skundą prieš EK.