Latvija: „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimas Latvijoje vyksta pagal grafiką

Baltijos šalių europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ tiesimas Latvijoje vyksta pagal grafiką, o šiuo metu prioritetas teikiamas pietinės geležinkelio dalies statybai iki pat Latvijos ir Lietuvos sienos, naujienų agentūrai BNS pranešė Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis.
Kauno traukinių stotis
Geležinkelis / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„Šiuo metu tęsiamas visos 263 kilometrų ilgio pagrindinės „Rail Baltica“ linijos Latvijoje projektavimas. Kai tik ruožo projektavimas bus baigtas, prasidės statybos darbai. Tikimės, kad galėsime nuosekliai užbaigti „Rail Baltica“ statybą ir pastatyti pirmąsias ruožo dalis iki 2026 metų“, – pažymėjo ministras.

Arčiausiai pabaigos yra pietinės „Rail Baltica“ atkarpos iki Latvijos ir Lietuvos sienos techniniai projektai – čia statybą planuojama pradėti 2023-aisiais. Traukinių judėjimas šia atkarpa gali prasidėti 2027 metais, pridūrė T. Linkaitis.

„Susitarėme su Lietuvos susisiekimo ministru, kad pietiniam ruožui teiksime prioritetą, o Lietuvos tikslas yra išlaikyti savo siekį iki 2026 metų pabaigos nutiesti europinės vėžės geležinkelio liniją. Tokiu atveju po šešerių metų galėsime keliauti iš Rygos į kitas Europos sostines“, – pranešė ministras.

Kartu su pietinių „Rail Baltica“ atkarpų plėtra, naujo dviejų lygių kelio ir geležinkelio tilto per Dauguvos upę ties Salaspiliu statyba yra dar vienas prioritetinis projektas, būtinas norint pradėti krovinių gabenimą naująja geležinkelio linija bei užtikrinti krovinių perkrovimą Salaspilio logistikos parke.

„Šiuo metu nuo grafiko atsilieka tik Rygos ruožo projektavimas. Tai susiję su ruožo sudėtingumu bei sudėtingais sprendimais, reikalingais derinant projektą su esama infrastruktūra, įtraukiant Rygos kaimynystės asociacijas ir planuojant esamos geležinkelio sistemos plėtrą, pavyzdžiui, traukinių eismą į Buolderajos rajoną“, – pridūrė ministras.

Didžiausi statybos projektai, susiję su „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimu, apima Rygos centrinės stoties rekonstrukciją ir tarptautinės „Rail Baltica“ stoties statybą Rygos oro uoste. Čia statybos darbai jau yra pradėti ir planuojami baigti iki 2025 metų.

Šių metų pabaigoje bus patvirtinta bendra „Rail Baltica“ geležinkelio tiesimo Baltijos šalyse strategija, apimanti sprendimus dėl prioritetinių statybos etapų kiekvienoje šalyje.

Visos projekto šalys siekia projektą įgyvendinti kuo greičiau, bet ne vėliau kaip iki galutinio termino 2030 metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos