„Latvijas dzelzcelš“ valdybos pirmininkas Edvinas Berzinis penktadienį žurnalistams pareiškė, jog šiuose ministro veiksmuose galima įžvelgti pasirengimą valstybinę geležinkelių infrastruktūros valdytojos ir pervežimų operatorės privatizavimui, atstovavimą privataus verslo interesams.
„Matome tikslinę veiklą, kuria siekiama privatizuoti ir išgrobstyti „Latvijas dzelzcelš“. Be abejo, prieš privatizavimą įmonės vertę būtina sumažinti, kad ją būtų galima sėkmingai perimti. Tokie pareiškimai neabejotinai smukdo įmonės reputacijos ir vertę“, – sakė E.Berzinis.
Pasak jo, susisiekimo ministras atstovauja privačios bendrovės „Baltijas ekspresis“ interesams, kuri siekia įsitvirtinti šalies pervežimų geležinkeliais rinkoje, tačiau kol kas nesėkmingai.
E.Berzinio žodžiais, iki „Latvijas dzelzcelš“ tarybos posėdžio, kuris numatytas kitą savaitę, dirbsianti įmonės vadovybė išsiųs atitinkamo turinio pareiškimus įmonės tarybai, vyriausybės vadovui, generaliniam prokurorui, kovos su korupcija tarnybai, parlamento nacionalinio saugumo komitetui bei EBPO vadovybei.
T.Linkaitis gegužės 7-ą išreiškė nepasitikėjimą E.Berziniu ir dar dviem šios įmonės valdybos nariais – Aivaru Straksu ir Ainiu Sturmaniu, paragino „Latvijas dzelzcelš“ tarybą juos nušalinti nuo užimamų pareigų.
Pasak ministro, išanalizavus šios įmonės veiklą nustatyta galimo kyšininkavimo faktų ir tikėtinų korupcijos schemų. Be to įtariama, jog jos vadovų veiksmai galėjo iškraipyti konkurenciją rinkoje, o tai gali turėti nepageidautinų padarinių tiek pačiai įmonei, tiek ir valstybei.
Iš viso „Latvijas dzelzcelš“ valdybą sudaro keturi nariai, įskaitant pirmininką. Ketvirtajam valdybos nariui ministras ne tik neturėjo pretenzijų, bet ir pavadino jį „šios srities patriotu“.