„Bendradarbiavimas su Baltarusija krovinių gabenimo srityje – abipusiai naudingas. Išlaidos paskaičiuojamos visam transporto koridoriui, o ne vien tik gebenimui geležinkeliais. Stebime, kaip jie vis dažniau renkasi mūsų uostus vietoje Klaipėdos. (...) Akivaizdūs ir mūsų atstovybės Minske veiklos rezultatai. Planuojame jos veiklą plėsti“, – sakė Edvinas Berzinis.
Pasak jo, pernai Baltarusijos krovinių srautai per Latviją išaugo apytikriai dešimtadaliai, ir dabar jie sudaro 27 proc. Latvijos geležinkeliais gabenamų krovinių.
E.Berzinio žodžiais, transporto koridoriaus konkurencingumo užtikrinimas – bendras darbas, kurio neįmanoma pasiekti net ir dėl vienos jo grandies neefektyvios veiklos.
„Konkurenciją šioje srityje pavadinčiau kruvina“, – pabrėžė E.Berzinis.
„Su Lietuva konkuruojame, bet galime ir daug kur bendradarbiauti, nes krovinių regione yra pakankamai. Pavyzdžiui, Kinijai visiškai nesvarbu, ar jos kroviniai keliauja per Lietuvą ar Latviją, nes jiems ši kelio atkarpa – labai maža. Todėl kartais svarbu kreiptis į juos bendru Baltijos šalių pasiūlymu“, – pridūrė jis.
„Lietuvos geležinkeliai“ ketvirtadienį popiet nurodė, kad 2018 m. pervežė 1 mln. tonų daugiau baltarusiškų krovinių nei per 2017 m., iš viso - 17,7 mln. tonų.
„Nepaisant augančios konkurencijos, šių metų pradžioje sustiprinome lyderystę Baltijos šalyse, vasario mėnesį išaugindami baltarusiškų krovinių apimtis 11 proc.“, – dėstoma atsakyme.
2018-aisiais krovinių srautai Latvijos geležinkeliais išaugo 12,5 proc. iki 49,26 mln. tonų. Jų 66,5 proc. krovinių buvo iš Rusijos, 27,1 proc. – Baltarusijos, 4 proc. – Lietuvos, 0,9 proc. – Ukrainos, 0,7 proc. – Kazachstano, 0,5 proc. – Estijos.