Ministras antradienį susitiko su abiejų šių įmonių vadovais – „RB Rail“ valdybos pirmininku Agniu Driksna ir „Eiropas dzelzcela linijas“ valdybos pirmininku Kasparu Vingriu.
J.Vitenbergas per susitikimą pabrėžė, kad nors projektas „juda į priekį“, statybos vyksta visose Baltijos šalyse, tačiau yra nemažai problemų, dėl kurių nuo įgyvendinimo grafiko atsiliekama.
„Svarbu, kad suprastume, kokioje padėtyje esame, taip pat suprastume priežastis, dėl kurių projektas vėluoja, kad galėtume bendromis pastangomis jas pašalinti“, – kalbėjo ministras.
Ministras nurodė ataskaitas pateikti per dvi savaites, jose įvardijant projekto įgyvendinimo sunkumus, vėlavimo priežastis, atsakingų asmenų sąrašus bei darbų terminus, taip pat pareiškė ketinantis siūlyti vyriausybei suformuoti tarpžinybinę darbo grupę projekto įgyvendinimo problemoms spręsti.
Savo ruožtu „RB Rail“ vadovas sakė, kad pagal pirminį planą projektas turėjo būti baigtas 2026 metais, tačiau jau dabar aišku, kad tai įvyks tik 2030-aisiais, o geležinkelio linija iki Lietuvos bus nutiesta 2028 metais.
„Rail Baltica“ – Europos standarto (1435 mm pločio) elektrifikuotas dviejų gijų geležinkelis keleiviams ir kroviniams vežti – tiesiamas nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos sienos. 870 kilometrų ilgio magistralė sujungs Baltijos valstybes su Europos geležinkelių tinklu.