Latvijos vyriausybės vadovo žodžiais, „Rail Baltica“ yra geopolitiškai svarbus regioninis projektas, kuris labai prisidės prie regiono konkurencingumo bei saugumo stiprinimo.
„Į „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą yra įsitraukusios keturios valstybės – Latvija, Lietuva, Estija ir Lenkija. Be to, jis įgyvendinamas glaudžiai bendradarbiaujant su Suomija. Tai yra Europos reikšmės projektas“, – pabrėžė K.Karinis.
„Iki šiol fragmentuota projekto struktūra ir nepakankami bendros įmonės“ RB Rail „įgaliojimai neleido projektui judėti pakankamai sparčiai. Projekto įgyvendinimą koordinuojančios bendros Baltijos šalių įmonės sustiprinimas leistų išvengti „Rail Baltica“ realizavimo nepagrįstų vilkinimų, užtikrintų išlaidų kontrolę bei skaidrumą“, – akcentavo Latvijos premjeras.
Europos Audito Rūmai antradienį pareiškė, kad „Rail Baltica“ sąmata nuo pradinės pabrango 1,5 karto iki 7 mlrd. eurų ir ateityje gali dar didėti, o projekto gali nepavykti įgyvendinti numatytu laiku – iki 2026 metų.
„Rail Baltica“ integruos Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Vykdant projektą, nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos pasienio bus nutiesta europinio standarto (1435 mm) elektrinė 870 kilometrų ilgio geležinkelio vėžė keleiviniams ir krovininiams traukiniams.
Projektas didžiąją dalimi finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų, jo įgyvendinimas atidžiai prižiūrimas Europos Komisijos, taip pat Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinės valdžios institucijų.