„Rugsėjo 17-oji bus ypatinga diena Rusijos agresijos prieš Ukrainą kontekste. Tą dieną istorija atsisuks atgal. Bus atvertas naujas vandens kelias, nes daugelį metų šis susisiekimas nebuvo laisvai neprieinamas ir buvo kontroliuojamas Rusijos“, – sakė Lenkijos infrastruktūros viceministras Marekas Grubarczykas.
Jis pabrėžė, jog ši diena pasirinkta neatsitiktinai: „1939-ųjų rugsėjo 17-ąją Raudonoji armija įsiveržė į Lenkijos sudėtyje buvusias Baltarusijos ir Ukrainos žemes“.
Lenkijos vyriausybė, kanalo per Aismarių neriją projektą laikanti strategiškai svarbiu, tikina, jog tai sudarys sąlygas suintensyvinti su Europos Sąjungos šalių vėliavomis plaukiojančių laivų judėjimą Aistmarėse, nes iki šiol jos praktiškai yra atviros tik su Lenkijos vėliava plaukiojantiems laivams.
Maždaug vieno kilometro ilgio kanalas vienoje siauriausių Aismarių nerijos vietoje bus 5 metrų gylio. Skelbta, kad jį galės perplaukti iki 100 metrų ilgio, 20 metrų pločio, 4 metrų grimzlės laivai.
Per 200 mln. eurų kainuosiantis kanalas pradėtas kasti maždaug prieš trejus metus.
Dabartinis kelias į Aistmares veda pro Rusijos uostą Piliavą (Baltijską), kur įsikūrusi pagrindinė Rusijos Baltijos karinio jūrų laivyno bazė, todėl kyla daug problemų dėl sudėtingų ir ilgų procedūrų.
Europos Sąjungoje buvo reiškiami nuogąstavimai, kad Aismarių nerijos kanalas neigiamai paveiks ekologinę padėtį regione.