Lenkijos naujienų portalas rynek-kolejowy.pl pranešė, kad atšauktas 77 kilometrų ilgio „Rail Baltica“ atkarpos modernizavimo projekto parengimo konkursas.
Konkursas paskelbtas dar 2013 metų kovą, o 2014 metų vasarį nugalėtoju paskelbtas Lenkijos įmonės „KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne“ bei Ispanijos „KV Consultores de ingenieria“ konsorciumas, pasiūlęs 15,2 mln. zlotų (apie 3,5 mln. eurų) kainą.
Konkursas sukėlė teisminius ginčus, kai didžiausią 60 mln. zlotų (13,9 mln. eurų) kainą pasiūliusi Ispanijos „Getinsa“ apskundė kur kas mažiau pasiūliusį konsorciumą. Teismai nurodė geležinkeliams atšaukti nugalėtoją ir paprašyti konkurso dalyvių pagrįsti neįprastai mažas kainas, tačiau geležinkeliai neatmetė konkurso anuliavimo galimybės, kad projektas dėl skundų nebūtų paralyžiuotas.
Anksčiau skelbta, kad europinė parama šiems darbams turėjo būti numatyta 2014–2020 metų finansinėje perspektyvoje, tačiau taip neįvykus atsirado rizika, kad atkarpos atnaujinimo darbai gali būti nukelti ir po 2023 metų.
Per Lenkiją eis 431 kilometro ilgio „Rail Baltica“ dalis. Šis projektas Lenkijoje laikomas viena svarbiausių investicijų – traukiniai trasa galės važiuoti 160 kilometrų per valandą greičiu.
„Rail Baltica“ geležinkelis yra sudedamoji tarptautinio transporto koridoriaus „North Sea-Baltic“, kuris sujungs Beniliukso šalis, Vokietiją, Lenkiją ir Lietuvą, o vėliau ir Latviją, Estiją bei Suomiją, dalis.