Antradienį Briuselyje susitikusių ministrų nuomone, poveikio vertinimas turėtų būti parengtas kuo greičiau, suteikiant pakankamai laiko pataisyti paketą, pranešė Susisiekimo ministerija.
„Mes negalime paneigti to fakto, kad reikalavimas grąžinti transporto priemonę prieštarauja ir yra apskritai visiškai nesuderinamas su žaliąja politika. Privalome atlikti visapusišką poveikio vertinimą ir tokius prieštaravimus ištaisyti“, – rašoma ministrų laiške Europos Komisijos vicepirmininkui Fransui Timmermansui.
Laiške pabrėžta, kad įpareigojimas vilkikams grįžti į jų registravimo šalį kas aštuonias savaites prieštarauja ES klimato politikos ir Paryžiaus susitarimo siekiams, jį įgyvendinus vilkikai važinėtų tušti, padidėtų išmetamo CO2 kiekis.
Ministrai taip pat svarsto galimybę Europos Teisingumo Teismo prašyti panaikinti numatytą įpareigojimą vežėjams grąžinti vilkikus bei kitas nepriimtinas nuostatas, jei jos liks po balsavimo Europos Parlamente.
Lietuvos, Bulgarijos, Kipro, Estijos, Vengrijos, Latvijos, Maltos, Lenkijos ir Rumunijos ministrų susitikimas su F.Timmermansu ir Komisijos nare Adina Valean surengtas po to, kai EK pernai pripažino galimą neigiamą Mobilumo paketo poveikį, pažadėjo jį įvertinti ir pateikti sprendimą dar prieš jam įsigaliojant.
Rytų europiečiai teigia, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.
Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių vežėjų įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.
Vakarų europiečiai teigia, kad taisyklių griežtinimas užkirs kelią nesąžiningai konkurencijai pigia Rytų Europos darbo jėga ir mažesniais mokesčiais bei pagerins darbuotojų padėtį.
Vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui dauguma valstybių narių pritarė gruodžio mėnesį. Dėl jo dar bus rengiamas balsavimas Europos Parlamente. Jo data dar nenustatyta, bet manoma, kad jis turėtų vykti ne anksčiau kaip gegužę.