Apie tai ministras pirmininkas pranešė penktadienį po susitikimo su Lenkijos premjeru Mateuszu Morawieckiu, Europos Parlamente artėjant lemiamam balsavimui dėl iniciatyvos įpareigoti vežėjus grąžinti vilkikus į registracijos šalį kas aštuonias savaites.
„Taip“, – sakė S.Skvernelis, BNS paklaustas, ar Lietuvos vyriausybė yra apsisprendusi kreiptis į ES teismą.
„Lenkams pasiūlymas yra, aš manau, kad Lenkija irgi prisijungs“, – pridūrė jis.
Dauguma ES valstybių jau pritarė vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui. Dėl jo liepos mėnesį bus rengiamas balsavimas Europos Parlamente.
BNS šaltinių teigimu, be Lietuvos, naujosioms taisyklėms prieštarauja dar aštuonios šalys – Latvija, Estija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta. Jų nepakanka blokuoti sprendimą.
Lietuvos ir kitų periferijos šalių verslininkai bei vyriausybės sako, kad griežtesnėmis taisyklėmis vežėjams Vakarų europiečiai siekia juos išstumti iš rinkos, jie tikina, kad vilkikų privalomas grąžinimas padidins taršą keliuose ir taip trukdys kovoti su klimato kaita.
„Aš manau, kad tai visgi nėra visai sąžininga, ypatingai COVID-19 perspektyvoje. Mes kalbame, kad ekonomika turi transformuotis į sveikesnę, žalesnę, efektyvesnę, tai tas vilkikų grąžinimas, vaikiojimas per visą Europą kas aštuonias savaites – tai kur čia ekologija, logika ir prasmė?“, – sakė S.Skvernelis.
Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.
Vakarų europiečiai teigia, kad taisyklių griežtinimas užkirs kelią nesąžiningai konkurencijai pigia Rytų Europos darbo jėga ir mažesniais mokesčiais bei pagerins darbuotojų padėtį.
Priėmus naujas taisykles, per pusantrų metų valstybės narės turėtų jas perkelti į nacionalinę teisę.
Europos Komisija taip pat dar turėtų pateikti poveikio aplinkai vertinimą.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ teigia, kad dėl Mobilumo paketo Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones, be darbo liks beveik 35 tūkst. sektoriuje dirbančių asmenų.