Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos–Baltarusijos pasienyje eilės mažėja lėtai – įstrigę beveik 2 tūkst. vilkikų

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ informuoja, kad savaitgalį Muitinės departamentui atstačius elektroninę tranzito deklaravimo sistemą, pasienyje įstrigusių vilkikų eilė mažėja, bet ne tokiais tempais, kaip tikėtasi. Šiuo metu Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje yra 1944 įstrigę vilkikai – per parą eilėje stovinčių vilkikų sumažėjo 225, vakar jų skaičius siekė 2169, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Medininkų pasienio postas
Medininkų pasienio postas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Asociacijos „Linava“ prezidento Romo Austinsko teigimu, svarbu tai, kad eilė jau mažėja, nors ir ne tokiais tempais kaip tikėtasi, bet rezultatas jau yra.

„Per pasienio postus jau juda Lietuvos ir užsienio šalių vežėjai. Eilės mažėja lėtai ir dėl to, kad dauguma vežėjų, sužinoję apie atstatytas sutrikusias IT sistemas, išleido krovinius, nes turi tesėti užsakovams duotus pažadus ir kuo mažiau vėluoti, nes gresia didžiulės baudos. Tad prie senos eilės prisideda ir naujai atvykę vairuotojai. Svarbiausia, kad sunkvežimių pralaidumas pasienyje didėja, o dokumentai ir toliau forminami tiek elektroniniu, tiek rankiniu būdu“, – sako R.Austinskas.

Anot jo, dauguma eilėje stovinčių vairuotojų čia yra įstrigę jau beveik savaitę ir jie turi išgyventi šį periodą nežmoniškomis sąlygomis, negalėdami pailsėti, išsimiegoti, normaliai pavalgyti.

„Visi tikimės, kad šis košmaras baigsis kuo greičiau ir vairuotojai galės jau greitai grįžti namo į šeimas, pailsėti, atsigauti. Tai precedento neturintis atvejis, kai dėl IT sistemų gedimo susiformavo tokio masto vilkikų eilės pasienyje. Labai norėtųsi, kad eilė mažėtų didesniais tempais, nes dėl to labiausiai kenčia vairuotojai, sėdintys už vilkikų vairo. Tuo tarpu transporto įmonės ir toliau skaičiuoja didžiulius nuostolius“, – sako R.Austinskas.

„Asociacija „Linava“ jau skelbė, kad mūsų šalies vežėjai buvo priversti nebesiųsti sunkvežimių su kroviniais ir taip pažeidinėti sutartis su užsakovais, kuriose numatyti konkretūs krovinių pristatymo terminai. Dėl to jiems gresia ne tik nuostoliai, bet ir baudos, priklausomai nuo sutartyse numatytų sąlygų. Kaip jau skelbta, viena diena prastovos vilkikui kainuoja 300 eurų. Šiuo metu vertinamos teisinės galimybės kreiptis dėl patirtų nuostolių kompensavimo į atsakingas institucijas“, – pažymima pranešime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai