Elektroautomobilius Lietuvos bankas nuomosis iš „Auto moto NG“. Registrų centro duomenimis, „Auto moto NG“ vienintelis akcininkas yra Nerijus Gasickas.
Sutartyje nurodoma, kad vieno elektromobilio nuoma per mėnesį LB atsieis 588 eurų (su PVM), o maksimali sutarties vertė – 169,3 tūkst. eurų.
Į šią kainą įskaičiuotos visos išlaidos: pristatymo, aptarnavimo, valstybinės techninės apžiūros, civilinio ir KASKO draudimo, remonto, padangų keitimo ir kt. Išskyrus langų plovimo skystį ir elektros energiją.
Elektromobilių nuomos terminas – 12 mėnesių ir gali būti pratęstas 4 kartus po 6 mėnesius. Maksimaliai, pagal sutartį, LB galės nuomotis elektromobilius trejus metus.
„Nissan“ internetiniame puslapyje nurodoma, kad „Nissan Leaf“ elektromobilių kaina, norint pirkti, prasideda nuo 35 tūkst. eurų. Kaina priklauso nuo pasirinktos komplektacijos.
LB: siekiame mažinti taršą
Anot LB Paslaugų administravimo departamento direktoriaus Jono Būgo, įvertinus turimų senų automobilių eksploatacijos (degalų, remonto, priežiūros) išlaidas buvo nustatyta, kad nuomotis transporto priemones yra efektyviau.
„Žvelgiame ir į ateitį – rekonstravus pastatų kompleksą Žirmūnuose ir sutelkus Lietuvos banko veiklą vienoje vietoje, transporto poreikis dar turėtų mažėti. Dalį turimų automobilių parduosime elektroniniame aukcione, du pasiliksime susisiekimui tarp Lietuvos banko pastatų Vilniuje ir Kaune“, – LB atsiųstame komentare teigė jis.
Primename, kad LB ketina rekonstruoti pastatus Žirmūnuose ir ten iškelti darbuotojus iš Gedimino pr. ir Totorių gatvės. Darbams LB planuojama skirti beveik 23 mln. eurų.
Kam LB darbuotojams reikia transporto priemonių? J.Būgas aiškino, kad jais banko darbuotojai vyksta į finansų įstaigų inspektavimus, darbinius susitikimus.
LB atstovo teigimu, elektromobiliai pasirinkti siekiant mažinti taršą ir poveikį aplinkai bei skatinant inovatyvų technologijų naudojimą.
„Dėl nuomos reikalingumo spręstume kasmet, įvertinę transporto paslaugų poreikį. Siekiant lankstumo, sutartyje numatyta galimybė nuomotis automobilius iki 3 metų“, – sakė jis.
Pirkime nurodyta galimybė esant poreikiui išsinuomoti papildomai dar du elektromobilius, tačiau šiuo metu LB tokių planu neturi, tikina J.Būgas.
Specifikacijose – reikalavimai elektromobiliui
Viešojo pirkimo ataskaitoje nurodoma, kad konkurse dalyvavo dvi įmonės – laimėjusi „Auto moto NG“ pasiūlė 169,3 tūkst. eurų kainą, o „Ride Share“ – 198,7 tūkst. eurų.
Viešojo pirkimo techninėje specifikacijoje nurodoma, kad elektromobiliai turėtų būti Lietuvos bankui pristatyti per 45 dienas nuo pateikto užsakymo. Jie turi atitikti visus Europos sąjungos šalyse keliamus reikalavimus, o vairas turėtų būti kairėje pusėje.
Reikalauta ne mažiau kaip 5 saugumo žvaigždučių pagal Euro NCAP.
LB reikalavo, kad automobiliai būtų pagaminti ne anksčiau kaip 2016 metais, o jų rida būtų ne didesnė kaip 100 tūkst. kilometrų. Specifikacijoje nurodyta, kad elektromobilis turėtų 4/5 duris ir jame būtų 5 sėdimos vietos. Pavarų dėžė turėjo būti automatinė. Techninėje specifikacijoje nurodyti ir elektromobilio matmenys: ilgis – nuo 3990 mm iki 4480 mm plotis – nuo 1770 mm iki 1820 mm, o aukštis (be radijo antenos) – nuo 1450 mm iki 1600 mm.
Reikalauta baterijos talpa – ne mažesnė nei 27 kwh. Nuvažiuojamas atstumas – su pilnai pakrauta baterija įveikiamas atstumas turėtų būti ne mažesnis nei 200.
D.Jakas: elektromobilių populiarėjimą paskatintų lengvatos
15min paprašė tinklaraščio 100ProcentuElektrinis.lt autoriaus Dainiaus Jako įvertinti konkurso sąlygas ir elektromobilių nuomos kainą. Jo vertinimu, žvelgiant į sutartį ir techninę specifikaciją, teoriškai sąlygos atitinka daugiau elektromobilių. Tačiau kalbant apie naujas transporto priemones, tik „Nissan“ gali per 45 dienas pateikti tiek elektromobilių.
„Jei žiūrėti pagal baterijos reikalavimą – ne mažiau 27 kWh. Atitinka „KIA Soul“ (naujų nebegalima užsakyti), „Hyundai Ioniq“ (pristatymo terminas 6-12 mėn.), „Leaf“ (dažniausiai yra vietoje), „BMW i3“, „VW e-golf“, – sakė jis.
Dėl reikalavimo turėti 5 sėdimas vietas, D.Jako teigimu, BMW variantas netinka. Taip pat reikalaujami elektromobilio matmenys eliminuoja kelias elektromobilių markes: dėl ilgio netinka „Hyundai Ioniq“, o dėl aukščio „KIA Soul“.
„Lieka „Leaf“ ir „Golf“, šie du gali pretenduoti pagal sąlygas. Ir „Leaf“, aišku, bus pigesnis pasiūlymas“, – aiškina jis.
Be to, vertinant „Auto moto NG“ pasiūlymą, D.Jakas sprendžia, kad „Nissan“ automobiliai ne nauji, o 2016-2017 metų modelio.
Įvertinti elektromobilių nuomos kainą, D.Jako teigimu, sudėtinga, mat įprastai jie nėra nuomojami. Išimtis – elektromobilių dalijimosi įmonė „Spark“. Naudojantis šios bendrovės paslaugomis, „Nissan Leaf“ paros nuomos kaina siekia 27 eurus – tad, jei mėnesį sudaro 31 diena, tokio elektromobilio nuoma nuomininkui atsieitų 837 eurus per mėnesį.
„588 eurai palyginus, turbūt gera kaina, atsižvelgiant dar į tai, kad yra krūva kitų reikalavimų. O šiaip „Nissan“ aptarnavimo tikrai mažai reikalauja, kaip ir daugelis elektromobilių“, – sakė jis.
D.Jako nuomone, elektromobiliams išpopuliarėti Lietuvoje leistų valstybės parama ar mokestinė lengvata. Pavyzdžiui, Vokietijoje yra skiriama 4 tūkst. eurų parama, jei perkamas elektromobilis. Ukrainoje, importuojant elektrą varomą automobilį netaikomi muitai ir neskaičiuojamas pridėtinės vertės mokestis (PVM), kai kuriose šalyje įmonėms leidžiama PVM susigrąžinti.
Be to, pašnekovas pastebi, kad kol kas Lietuvoje įkrovimo infrastruktūra yra silpna.
„Tai, kas daroma, yra gerai, bet nepakankamai ir kartais daroma nepasigilinus. Daugiabučių kiemuose yra problematiška pasidaryti įkrovimo vietas. Greitoms įkrovimo stotelėms labai trukdo ESO galios mokestis, kurio norėtųsi, kad nebūtų“, – tikino pašnekovas.
Šių metų pavasarį „Nissan Leaf“ Niujorke vykusioje tarptautinėje automobilių parodoje paskelbtas „Pasaulio žaliuoju automobiliu 2018“. Teigiama, kad naujasis modelis pasižymi didesniu įveikiamu nuotoliu, atnaujintu kėbulo dizainu ir naujausiomis „Nissan“ išmanaus mobilumo sistemomis – „ProPILOT Assist“, „e-Pedal“, „ProPILOT Park“, avarine stabdymo sistema ir kitomis.