Susisiekimo ministerija transporto įmones valdo labai aplaidžiai, pabrėžė D.Grybauskaitė. Ji išskyrė ir „Lietuvos geležinkelius“, kurie esą per atsainumą nesugebėjo gauti iš ES net 172 mln. eurų. Esą jei priežiūra bus ir toliau tokia prasta, susisiekimo ministrui Rimantui Sinkevičiui teks rudenį prisiimti atsakomybę.
„Toks darbas negali būti toleruojamas“, – pranešė prezidentės spaudos tarnyba.
Susisiekimo ministerija išsamesniems paaiškinimams neturi laiko – jos viešųjų ryšių skyrius 15min.lt informavo, kad ministerijos prioritetas šiuo metu yra areštuoti „Lietuvos jūrų laivininkystės“ laivai, ir todėl nei ministro, nei viceministro komentaro tikėtis nereikėtų.
Tačiau „Lietuvos geležinkeliai“ turi pasiaiškinimą, kodėl pavyko gauti ne visą prašytos paramos sumą.
„Lietuvos geležinkeliai“ pranešė, kad „Rail Baltica“ projektui skirta 62,4 proc. prašytos sumos. Su bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmone „RB Rail“ teikta paraiška patenkinta 100 proc.
„Parama pirmuoju šaukimu neskirta ERTMS (The European Railway Traffic Management System) diegimui ruože nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno, kuriam ES mastu buvo numatytas labai mažas limitas ir EK siūlo pakartoti paraiškos teikimą antrajame šaukime, kada ERTMS diegimui Europos valstybėms bus skiriamas didesnis finansavimas.
Iš EITP (Europos infrastruktūros tinklų programos) fondo lėšų neskirtas finansavimas rusiškos (1520 mm) vėžės linijų elektrifikavimui. Komisijos nuomone, šie darbai EITP prioritetuose turi mažesnį reitingą ir juos rekomenduojama finansuoti iš Sanglaudos fondo. EITP finansavimo neskyrimas plačiosios vėžės elektrifikavimui nesusijęs su paraiškų kokybe“, – atsakyme 15min.lt rašo „Lietuvos geležinkeliai“.
Pavyzdžiui, rašo bendrovė, „Innovations and Networks Executive Agency“ atliktame Kenos–Naujoji Vilnia ruožo elektrifikavimo vertinime paraiška visais aspektais įvertinta gerai, o finansavimo nerekomenduojama skirti tik dėl EITP lėšų limito.
Prie „Lietuvos geležinkelių“ teiktų ir patvirtintų „Rail Baltica“ projektų nuosavomis arba nacionalinio biudžeto lėšomis reikės prisidėti 15 proc., o kartu su bendra įmone „RB Rail“ A.S. projektų nuosavomis arba nacionalinio biudžeto lėšomis reikės prisidėti 18,1 proc..