Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Lietuvos geležinkeliai“ nori gabenti daugiau krovinių tarp Turkijos ir Lietuvos

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių gabenimo bendrovė „LTG Cargo“ kitąmet planuoja didinti krovinių srautus tarp Turkijos ir Lietuvos.
LTG Cargo
LTG Cargo / LTG Cargo nuotr.

Anot „Lietuvos geležinkelių“, didžiausio susidomėjimo sulaukė du potencialūs maršrutai: geležinkeliu sujungti Turkijos uostus per Juodąją jūrą, Odesą, su Klaipėdos uostu arba pratęsti vadinamąjį „Vikingo“ traukinį iki Turkijos.

„Lietuvos geležinkelių“ ryšių su visuomene vadovė Laura Gabrilavičiūtė sako, jog šiuo metu tarp Turkijos ir Ukrainos keltais plukdoma iki 3,5 tūkst. puspriekabių ir vilkikų per mėnesį, jie toliau automobilių keliais keliauja į Vakarų Europos ir Skandinavijos šalis.

„LTG pasiūlymas – puspriekabes iš Ukrainos uostų perkelti ant geležinkelių ir vežti iki Klaipėdos uosto traukiniais – yra efektyvesnis ir žymiai patrauklesnis ekologine prasme. Intermodaliniu traukiniu jau šiandien yra suinteresuotos ir Turkijos, ir Ukrainos, ir Lietuvos įmonės, tarp kurių – ir veikiančios logistikos sektoriuje“, – BNS teigė ji.

Tikimasi, kad pirmieji bandomieji vežimai galėtų vykti kitų metų vasarį–kovą. Vėliau, anot „Lietuvos geležinkelių“, tai turėtų būti reguliarus traukinys, kursuojantis kartą per savaitę, o antrąjį pusmetį – du kartus.

„Vertinant rinkos galimybes pasiūlyti projektui reikalingus vagonus, metinis potencialas siekia apie 5tūkst. puspriekabių per metus. Jos daugiausia būtų skirtos Skandinavijos šalių rinkai“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ atstovė.

Pasak L.Gabrilavičiūtės, rinkos susidomėjimas Turkijos–Skandinavijos maršrutu yra didelis, nes kasmet auga eksportas iš Turkijos, o transporto koridorius per Europą šiaurės kryptimi nėra pajėgus aptarnauti jo srauto.

Jos teigimu, šiais metais pradėjęs veikti Kauno intermodalinis terminalas užtikrina nenutrūkstamą krovinių gabenimą šiomis kryptimis. „Lietuvos geležinkeliai“ tikisi, jog, naujų galimybių atsivers ir nutiesus europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?