15min trečiadienį atsiųstame komentare „Lietuvos geležinkeliai“ patvirtina, kad įmonės vidaus audito specialistai pastebėjo visą aibę keistenybių, analizuodami 2013-2014 m. vykusius vidaus sandorius.
Kaip jau skelbėme, vidaus sandoriams oficialiai samdomos dukterinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės šiems darbams be jokių konkursų dažnai samdo privačius subrangovus, o jiems atitenka iki 70-100 proc. vidaus sandorio vertės.
S.Dailydkos vadovavimo metais „Lietuvos geležinkeliai“ uoliai gynė vidaus sandorius. Dabar tonas pamažu keičiasi.
„„Vadovaujantis 15min portalo minima bendrovės vidaus audito atlikto tyrimo informacija, visi vidaus sandoriai buvo atlikti laikantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo, tačiau pripažįstame, kad tokio pobūdžio sandorius reglamentuojančioje įstatyminėje bazėje yra sisteminių ydų, kurias įstatymų leidėjas turėtų tinkamai išspręsti“, – teigiama „Lietuvos geležinkelių“ komentare.
Anot bendrovės, šiuos klausimus spręsti imasi laikinasis jos vadovas, po S.Dailydkos atsistatydinimo generalinio direktoriaus pareigas einantis Andrius Montrimas.
„Jau artimiausiomis dienomis AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius A.Montrimas susitiks su Viešųjų pirkimų tarnybos vadove, kad aptartų būdus, kaip šį ir kitus klausimus išspręsti praktikoje“, – praneša „Lietuvos geležinkeliai“.
Prezidentė Dalia Grybauskaitė ir paskirtasis premjeras Saulius Skvernelis vieningai kritikuoja vidaus sandorius ir pasisako už jų panaikinimą. „Lietuvos geležinkeliai“ 2011-2015 m. su savo dukterinėmis įmonėmis sudarė vidaus sandorių už 429 mln. eurų. Kokia dalis šių lėšų nusėdo kol kas neįvardintų subrangovų kišenėse – kol kas nežinoma.