„(Prezidentės metiniame – BNS) pranešime įvardintas neigiamas bendrovės įvertinimas yra labai nepalankus, nes jis turės neigiamų pasekmių bendrovės ilgalaikių projektų įgyvendinimui bei susilpnins jos pozicijas tarptautinių vežimų rinkoje“, – „Lietuvos geležinkelių“ svetainėje išplatintame komentare teigia bendrovės generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas.
Ketvirtadienį Seime skaitydama metinį pranešimą D.Grybauskaitė teigė, kad pertvarkų vengimas ir negebėjimas susikalbėti su Europos Komisija valstybe valstybėje virtusiuose „Lietuvos geležinkeliuose“ visuomenei gali kainuoti ne tik milijonus eurų, bet ir pašlijusią šalies reputaciją.
„Prezidentės oficialiai paskelbtas vertinimas, kad „Lietuvos geležinkeliai“ yra valstybė valstybėje, yra vaizdingas požiūrio į „Lietuvos geležinkelius“ pateikimas, kuris neturi ir negali turėti realaus turinio, nes pagal tokį vertinimą „Lietuvos geležinkeliai“ turėtų turėti savo sienas, įstatymus bei kitus valstybei būtinus atributus. Iš tiesų, „Lietuvos geležinkeliai“ besąlygiškai vadovaujasi Lietuvos įstatymais bei vykdo akcininko, valstybės, sprendimus“, – rašo A.Šimėnas
Anot jo, išsakydama priekaištą dėl pertvarkų vengimo, prezidentė tikriausiai turėjo omenyje „Lietuvos geležinkelių“ išskaidymą į savarankiškas įmones arba kitą esminį bendrovės reorganizavimą, tačiau šių klausimų sprendimas priklauso ne įmonės, o akcininkės – valstybės – kompetencijai.
„Lietuvos geležinkeliai“ pertvarkų nevengia ir jas parenkant bei įgyvendinant vadovaujasi principu, kad kiekvienas projektas duotų konkrečią naudą bendrovės veiklai. (...) Bendrovė yra atvira racionaliems pasiūlymams, tačiau kritiškai vertina neretai konkurentų interesus atstovaujančių „ekspertų“ rekomendacijas“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ vadovo pavaduotojas.
EK gegužės pabaigoje Lietuvai pateikė ultimatumą, kad už 2008 metais išardytą geležinkelio ruožą Bugeniai-Rengė įmonė turėtų būti išskaidyta arba sumokėti iki 10 proc. apyvartos (43 mln. eurų) baudą bei atstatyti ruožą, o tai galėtų kainuoti dar 20 mln. eurų. Šiuo metu Lietuvos atstovai derasi su EK dėl „Lietuvos geležinkelių“ pertvarkos.
A.Šimėno teigimu, derybų proceso detalių viešas aptarimas yra ne tik nekorektiškas, bet gali būti netgi žalingas.