Tai numatyta ketvirtadienį pasirašytuose valstybės valdomos „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės ir Lenkijos PKP susitarimuose, pranešė Lietuvos įmonė. Pasirašymo ceremonija surengta abiejų šalių vyriausybių pirmojo bendro posėdžio Vilniuje kontekste.
LTG grupės bendrovė „LTG Link“ ir PKP antrinė bendrovė „PKP Intercity“ pasirašė ketinimų protokolą, kuriame įtvirtintas šalių įsipareigojimas 2021 metų antroje pusėje Lietuvos ir Lenkijos sostines sujungti komfortišku traukiniu. Planuojama, jog kelionė iš Vilniaus į Varšuvą ar atgal truks apie 8 valandas.
LTG grupės vadovas Mantas Bartuška pažymi šios jungties svarbą „Rail Baltica“ projekto kontekste.
„Tai bus tarsi įvadas į „Rail Baltica“ linijos atidarymą. Pradžioje tikimės 35 tūkst. keleivių per metus, o keliautojų piką pasieksime pabaigus statyti europinę vėžę iki pat Vilniaus“, – pranešime sako LTG generalinis direktorius M.Bartuška.
PKP valdybos pirmininkas Krzysztofas Maminskis pastebi, kad bendradarbiavimas tarp dviejų geležinkelio kompanijų tik stiprėja.
„Esu įsitikinęs, kad atlikti veiksmai tiek mūsų visuomenėms, tiek verslui sukurs naują susisiekimo tarp Lenkijos ir Lietuvos alternatyvą, kuri pateisins jų lūkesčius“, – pranešime cituojamas sako K. Maminskis.
Tarp LTG ir PKP taip pat pasirašyta jungtinės veiklos ir akcininkų sutartis steigti bendrą įmonę, kuri gabens intermodalinius krovinius. Šią sutartį pasirašė Lenkijos bendrovė „PKP Cargo“ ir „LTG Cargo“ antrinė bendrovė Lenkijoje „LTG Cargo Polska“. Planuojama, jog bendra įmonė pradės veikti kitų metų pirmame ketvirtyje.
Pradžioje tikimės 35 tūkst. keleivių per metus, o keliautojų piką pasieksime pabaigus statyti europinę vėžę iki pat Vilniaus, – sako M.Bartuška.
Bendra įmonė, visų pirma, užsiims intermodaliniais vežimais tarp Lietuvos ir Lenkijos, taip pat – siūlys krovinių vežimo paslaugas į Vokietijos, Šiaurės Italijos krovos terminalus. Plėtojant paslaugas didelis dėmesys bus skiriamas puspriekabių ir konteinerių pervežimui.
LTG vadovas Mantas Bartuška sako, kad grupės strategijoje numatyti ambicingi tikslai už Lietuvos ribų įgauna pavidalą.
„Jau greitu metu skaičiuosime pirmas pravežtas tonas už Lietuvos ribų. Partnerystė su rinkos lyderiais „PKP Cargo“ yra geriausia priemonė šiam tikslui pasiekti – esu dėkingas partneriams už pasitikėjimą“, – kalbėjo M.Bartuška.
Pasirašymo ceremonijoje Valdovų rūmuose dalyvavo Lietuvos ir Lenkijos premjerai Saulius Skvernelis ir Mateuszas Morawieckis.
S. Skvernelis teigė, kad logistikos kompanijoms ir visam regiono verslui atsiranda ekonomiškai patraukli bei ekologiška krovinių gabenimo alternatyva.
„Europos Sąjunga aktyviai pasisako už transporto srautų perkėlimą nuo automobilių kelių į geležinkelius ar vandens kelius. Taip kuriami tvaresni ir mažiau taršūs keliai kroviniams, atlaisvinami automobilių keliai. Tai aktualu Lietuvai siekiant ekologijos tikslų, bet taip pat turi ir praktinės naudos – juk žinome koks intensyvus yra automobilių koridorius tarp Lietuvos ir Lenkijos“, – sako S.Skvernelis.
„Lietuvos geležinkeliai“ pažymi, kad intermodaliniai pervežimai, kai suderinami keli transporto būdai, taupo ne tik verslo patiriamas logistikos sąnaudas, bet ir mažina aplinkos taršą, spūstis, triukšmą, eismo įvykius keliuose bei kitą neigiamą kelių transporto poveikį aplinkai.
Tarp Lietuvos ir Lenkijos kasmet pervežama apie 24 mln. tonų krovinių, iš jų – tik 0,6 mln. tonų geležinkeliu, šalių sienas kasmet kerta apie 1,8 mln. vilkikų.