Lietuvos vežėjai ir logistai: gali tekti trauktis iš Rusijos ir Baltarusijos rinkų

Dalis Lietuvos transporto ir logistikos įmones vienijančių asociacijų sako, jog įsigaliojus naujoms Europos Sąjungos bei kitų pasaulio šalių sankcijoms Maskvai, tikėtina, kad Lietuvos vežėjams teks trauktis iš Rusijos ir Baltarusijos rinkų. Kiti šio verslo atstovai tikina dar nežinantys, kaip reikės elgtis.
Vilkikų eilės ties Lietuvos-Baltarusijos pasienio punktu
Vilkikai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pasak Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidento Romo Austinsko, vykstant karinei invazijai į Ukrainą vežėjai, dirbantys Rusijoje ir Baltarusijoje bei kitose Rytų šalyse, turės jau artimiausiu metu persiorientuoti į kitas rinkas.

„Su Rusija dirbantys vežėjai jau pačiomis artimiausiomis dienomis turės persiorientuoti į kitas rinkas, kadangi atjungus Rusijos bankus nuo SWIFT sistemos ir šiai šaliai bei jos verslui taikant kitas Europos sankcijas, visiškai neaišku, kaip bus vykdomi mokėjimai už paslaugas“, – BNS sakė „Linavos“ prezidentas.

Lietuvos ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ prezidentas Edmundas Daukantas tvirtino iš įmonių gaunantis prašymų paaiškinti, kaip reikėtų elgtis įsigaliojus naujosioms sankcijoms.

„Esu pakviestas į vienos įmonės valdybos posėdį, kur esu paprašytas pakonsultuoti, kaip reikėtų elgtis įsigaliojus naujosioms sankcijoms. Tačiau kol kas jiems atsakymų neturiu. (...) Taip pat jau kontaktavau su dviem bendrovėmis, kurių vadovai vis dar mato perspektyvų dirbti Rusijoje, tačiau jų pačių darbuotojai atsisako tai daryti“, – sakė E.Daukantas.

Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinis sekretorius Povilas Drižas taip pat teigė nežinantis, kaip toliau vystysis situacija su vežėjų klientais Rytuose, tačiau, anot jo, tai ir nėra šios dienos prioritetas.

„Kaip vyks tolesnis darbas, nežinau. Mes šiai dienai apie tai dar net negalvojame. Šiuo metu mūsų prioritetas yra teikti pagalbą mūsų vairuotojų iš Ukrainos šeimoms, rasti būdus, kaip juos atgabent į Lenkiją, Vengriją ar kokią kitą saugią Ukrainos kaimynę. Galvojame, kaip efektyviau prisidėti prie pagalbos žmonėms Ukrainoje, nuolat kontaktuojame su vežėjų įmonėmis, ieškome laisvų pajėgumų humanitarinei pagalbai vežti“, – sakė TTLA vadovas.

Politologo Ramūno Vilpišausko teigimu, tarptautinių sankcijų Rusijai poveikį labiausiai gali pajusti Lietuvos transporto sektorius.

„Galbūt transporto sektoriui poveikis gali būti reikšmingas, nes didelę dalį Lietuvos prekybos su Rusija sudaro iš kitų šalių reeksportuojamos prekės. Vadinasi, transporto sektorius čia intensyviai dalyvauja“, – BNS teigė politologas.

Pasak jo, neigiamą poveikį šiam sektoriui dar labiau gali sustiprinti Vakarų sankcijos Baltarusijai.

„Kitas klausimas, kurio neaptarėme, (...) tai, kokios naujos sankcijos bus pritaikytos Baltarusijai, kuri irgi dalyvauja šiame kare. Tad jeigu tai palies kelių transportą, tai turbūt per šį kanalą didžiausias tiesioginis poveikis galėtų būti Lietuvai“, – svarstė R.Vilpišauskas.

Europos Sąjunga bei daugelis kitų pasaulio šalių paskelbė virtinę sankcijų Rusijai, o naujosios sankcijos numato dalies Rusijos bankų atjungimą nuo bankinės sistemos SWIFT, be to, įšaldytas Rusijos centrinio banko bei dešimčių Rusijos oligarchų ir politikų, įskaitant Vladimirą Putiną, turtas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų