Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos vežėjai: norime, kad Europos Sąjungą skaldantys įstatymai būtų atšaukti

Trečiadienį, 10 val. ryto Vilniuje, prie Prancūzijos ambasados piketavo Lietuvos vežėjai. Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ organizuotos akcijos metu buvo siekiama atkreipti šios šalies diplomatų dėmesį dėl neva patiriamo sąžiningos konkurencijos ribojimo. Lietuvos vežėjų asociaciją įsiutino Prancūzijos ir Belgijos priimtas įstatymas, pagal kurį šiose šalyse krovinius gabenančių vilkikų vairuotojai privalomą poilsį turėtų leisti ne sunkvežimių kabinose, bet viešbučiuose.
Piketo akimirka
Piketo akimirka / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Prancūzai ir belgai reikalauja, kad vežėjams priklausančias 45 poilsio valandas jie leistų viešbučiuose, o ne sunkvežimių kabinose įrengtose poilsio vietose.

Piketo dalyviai tikino, kad vairuotojai gabenamus krovinius gali palikti tik saugomose stovėjimo aikštelėse, kurių Belgijoje ir Prancūzijoje beveik nėra. Kai kurie Lietuvos vežėjai dėl šios priežasties privalomą poilsio laiką leidžia ne šiose šalyse, bet važiuoja į kaimynines šalis, tokias, kaip, pavyzdžiui, Vokietija.

Piketo dalyviai tikino, kad vairuotojai gabenamus krovinius gali palikti tik saugomose stovėjimo aikštelėse, kurių Belgijoje ir Prancūzijoje beveik nėra.

„Europos Sąjunga yra sukurta tam, kad būtų laisvas prekių ir paslaugų judėjimas. Šiuo metu kita valstybė diktuoja sąlygas. Ar tai yra normalu?“, – Vakarų Europos šalių įstatymais piktinosi bendrovės „Aituros transportas“ vadovas Zenonas Buivydas.

„Nuostolis tas, kad turime vesti apskaitą, kurią, jei pareikalaus Vokietijos institucijos, mes privalėsime jiems pateikti. Svetimos valstybės institucijos iš mūsų reikalauja vesti papildomą apskaitą. Nelabai suprantame tos Europos Sąjungos dvasios darbo jėgos ir prekių judėjime“, – teigė Z.Buivydas.

Jis taip pat kategoriškai neigė, kad pasipiktinimas dėl Vokietijos priimto įsipareigojimo mokėti ne mažesnę negu vokišką minimalią algą vežėjams yra tik noras sutaupyti.

„Nenorime pabloginti vairuotojų sąlygų. Mes sumokame realiai tiek, kiek ir reikalauja Vokietija. Bėda ta, kad egzistuoja skirtingi apskaitos vedimo rodikliai ir taisyklės Lietuvoje ir Vokietijoje. Vienoje šalyje komandiruotpinigiai įskaičiuoti į išlaidas, o kitur – į apmokėjimą“, – aiškino Z.Buivydas. 

Ar mes galėtume vokiečiams nurodyti, kad jų vairuotojai negalėtų uždirbti, pavyzdžiui, daugiau negu dviejų eurų per valandą Lietuvoje?, – retoriškai klausė „Aituros transportas“ vadovas. 

„Ar mes galėtume vokiečiams nurodyti, kad jų vairuotojai negalėtų uždirbti, pavyzdžiui, daugiau negu dviejų eurų per valandą Lietuvoje?“, – retoriškai klausė „Aituros transportas“ vadovas. 

Protesto akcijos metu „Linava“ Prancūzijos ambasados atstovams įteikė peticiją, kurioje reikalaujama atšaukti priimtą įstatymą.

„Linavos“ teisinių ir organizacinių reikalų komiteto vadovas Erlandas Mikėnas teigė, kad apie panašius įstatymus, kurie jau galioja Prancūzijoje ir Vokietijoje, svarsto ir kitos ES šalys.

„Dėl minimalaus valandinio atlyginimo įvedimo vairuotojams jau sureagavo Prancūzija ir Švedija. Tačiau europarlamentarų nuomonės dėl šio klausimo skiriasi. Apie 70 proc. EP narių pasisakė, kad tai yra neteisėta“, – tikino E.Mikėnas.

Varšuvoje teko dalyvauti dvylikos valstybių susirinkime, kuriame buvo tartasi, kaip reikėtų spręsti šią problemą. Visi supranta, kad ES senosios narės savivaliauja, – įsitikinęs „Linavos“ atstovas.

„Norime, kad įstatymai, skaldantys ES, būtų atšaukti“, – paklaustas apie peticijos, kuri buvo įteikta Prancūzijos ambasados atstovams, turinį teigė E.Mikėnas. Vis dėlto, jis optimistiškai žvelgia į Lietuvos vežėjams nepalankių įstatymų atšaukimo tikimybę.

„Varšuvoje teko dalyvauti dvylikos valstybių susirinkime, kuriame buvo tartasi, kaip reikėtų spręsti šią problemą. Visi supranta, kad ES senosios narės savivaliauja“, – įsitikinęs „Linavos“ atstovas.

„Bandoma apriboti sveiką konkurenciją pasitelkiant finansines priemones“, – tvirtino prie Prancūzijos ambsados protestavęs Klaipėdoje įsikūrusios krovinių gabenimo įmonės „Telmento transportas“ vadovas Artūras Telmentas.

VIDEO: „Linavos“ organizuojamas vežėjų piketas prie Prancūzijos ambasados

Lietuvos vežėjai trečiadienį planuoja protestuoti ir prie Belgijos bei Vokietijos ambasadų. Pastaroji šalis „Linavos“ rūstybę užsitraukė po 2015 m. sausio 1 d. įsigaliojusio minimalaus atlyginimo nuostatų, kurių laikytis privalu ir užsienio šalių vežėjams.

Pagal naująjį įstatymą darbdavys privalo mokėti vairuotojui ne mažesnį negu Vokietijoje nustatytas valandinis atlyginimas (8,5 euro per valandą).

Alvydo Januševičiaus nuotr./Vilkikai
Alvydo Januševičiaus nuotr./Vilkikai

Kai kurių specialistų teigimu, toks reguliavimas galėtų būti laikomas įsikišimu į kitų šalių vidaus reikalus.

„Linavos“ išplatintame pranešime spaudai buvo pažymėta, kad Europos Parlamento nariai, transporto sektoriaus verslininkai ir teisės specialistai sutaria, kad Belgijos, Vokietijos ir Prancūzijos veiksmai prieštarauja bendros Europos Sąjungos verslo erdvės principams ir sukuria nevienodas sąlygas skirtingų šalių vežėjams dirbti bendroje rinkoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?